یکشنبه 29 مرداد 1385

شمس‌‏الواعظين: دولتی که نتواند چند انتقاد را تحمل کند بايد استعفا دهد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

ماشاءالله شمس‌‏الواعظين گفت: مجلس بايد دولتی را که از مقامات قضايی برخورد با مطبوعات را می‌‏خواهد، استيضاح کند.

اين روزنامه‌‏نگار در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با اشاره به نامه الهام به دادستان تهران، گفت: دولت بهتر است به جای ترميم کابينه، به طور کلی استعفا کند، زيرا دولتی که نتواند چند انتقاد را تحمل کند، دولتی ساقط‌‏شده است.
وی با بيان اينکه دولت فعلی يک تور ايرانگردی است، گفت: اين چه دولتی است که به جای فعال کردن بدنه اجرايی کشور، هيات و کاروان راه انداخته و استان‌‏ها را می‌‏گردد.
شمس‌‏الواعظين مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی خواند و گفت: اينها متوجه نيستند بر روی ارابه‌‏ای که سه چرخ دارد، نمی‌‏توان بار گذاشت. جامعه امروز ايران هم يک ارابه سه چرخه شده است و چرخ چهارم آن را ساقط کرده‌‏اند.
وی دولت را به ناتوانی و بی‌‏کفايتی متهم کرد و گفت: اگر مجلس واقعا يک مجلس مردمی است، بايد دولتی را که برای هر سفرش فقط ميلياردها تومان هزينه حفاظت آن می‌‏شود، استيضاح کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به اعتقاد شمس‌‏الواعظين، امروز مطبوعات کاملا سرکوب شده‌‏اند و با اين کار می‌‏خواهند جنازه‌‏ای را که روی دست‌‏شان مانده است، دفن کنند اما روزنامه‌‏نگاران اجازه چنين کاری را نمی‌‏دهند و خودشان را بازتوليد می‌‏کنند.
وی تصريح کرد: خاموش کردن فرياد مطبوعات آزاد امکان‏پذير نيست زيرا حتی ديکتاتورهای تاريخ معاصر هم با آن همه زروگويی و استبداد نتوانستند فرياد مطبوعات را خاموش کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شمس‌‏الواعظين: دولتی که نتواند چند انتقاد را تحمل کند بايد استعفا دهد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016