سه شنبه 24 بهمن 1385

هاشم آقاجری: کنفرانسی که به آن دعوت شده بودم، هيچ ارتباطی با انقلاب مخملی نداشت، ايسنا

*چرا عده‌ای مدتی است هرشب کابوس انقلاب مخملی می‌بينند؟

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

دکتر هاشم آقاجری گفت:« مرکز مطالعات ايرانی دانشگاه MIT از من رسما برای کنفرانسی که هيچ ارتباطی با انقلاب مخملی نداشت، دعوت کرده بود.»

اين استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهارداشت:« اخبار نادرستی اعلام شده مبنی بر اينکه دانشگاه MIT خواهان انقلاب مخملی در ايران بوده است. متاسفانه تهمت‌زنی در کشور ما امر تازه‌ای نيست. به واقع بدون آنکه حق پاسخ به افراد طرف تهمت محفوظ باشد به افراد گوناگون تهمت می‌زنند. اگر اميدی به رسيدگی مستقل داشتم حتما از رسانه‌هايی که اين خبر را منتشر کردند شکايت می‌کردم، اما همچون ده‌ها مورد ديگر ناچار به همين توضيح اکتفا می‌کنم.»

وی افزود:« انقلاب مخملی را با برگزاری يک کنفرانس علمی در يک دانشگاه شناخته شده و معتبر جهانی برگزار نمی‌کنند و چگونه اينجانب با ارايه‌ی سخنرانی علنی درباره‌ی اسلام و دموکراسی در آمريکا می‌توانم در ايران انقلاب مخملی بکنم؟ اين کشف و رابطه حيرت‌انگيز را کاشفانی که در برخی رسانه‌ها يا پشت صحنه آنها فعاليت می‌کنند بايد توضيح دهند.»

آقاجری ابراز عقيده کرد: «نمی‌دانم چرا عده‌ای در کشور ما مدتی است که هر شب کابوس انقلاب مخملی می‌بينند. اينان آنچنان دچار بيماری فوبيا شده‌اند که هرگونه ارتباط شهروندان ايرانی به خصوص روشنفکران، دانشگاهيان و روزنامه‌نگاران را با دانشگاه‌ها و کشورهای خارج به انقلاب مخملی مرتبط می‌کنند. البته اگر چنين ادعای سخيفی درباره‌ی شخص يا اشخاص مورد نظر از نظر جامعه پذيرفته نباشد در نهايت خواهند گفت که طرف خارجی می‌خواسته است انقلاب مخملی کند اما فردی که قرار بوده کنفرانس بدهد ناآگاهانه آلت دست آنها شده است.»

وی ابراز عقيده کرد:« راه انداختن انقلاب مخملی در ايران حرف نا به جايی است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين استاد دانشگاه درباره‌ی سميناری که قرار بود برگزار شود، گفت: «سخنرانی من در خصوص گفتمان دموکراسی در تاريخ معاصر ايران و رابطه‌ی دموکراسی در اسلام بوده است و اين دو سخنرانی قرار بود کاملا علمی و علنی باشد. چگونه می‌توان با دو سخنرانی من در آنجا در ايران انقلاب مخملی شود؟ موضوع‌هايی که قرار بود من در خصوص آنها صحبت کنم هيچ ارتباطی با تهمت‌هايی که به من زده‌اند، ندارد.»

Copyright: gooya.com 2016