دوشنبه 25 تیر 1386

پليس تهران با مدل موی "منحرف" برخورد می کند، بی بی سی

احمد رضا رادان رئيس پليس تهران اعلام کرده است که از اول امرداد ماه با پسرانی که از مدل های "منحرف" مو استفاده می کنند، برخورد می شود.

وی همچنين به روزنامه "فرهنگ آشتی" گفته است که از يک هفته ديگر عمليات مبارزه با آنچه "بدحجابی" زنان خواند نيز بار ديگر تشديد خواهد شد. به گفته وی در اين عمليات شمار ماموران برای مبارزه با "بدحجابی" دو برابر خواهد شد.

بر اساس گزارش ها، نيروهای پليس از اول امرداد ماه جلوی کسانی را می گيرند که شلوارهای فاق کوتاه می پوشند و از گردنبندهای مارک دار و از لباس های دارای آرم استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران آقای رادان گفته است: "از اول امرداد ماه، اين افراد به محض مشاهده، از سوی پليس امنيت دستگير و به مرکز پليس امنيت عمومی انتقال داده می شوند."

طرح برخورد با افرادی که پليس ايران آنان را بدحجاب می داند و از اول ارديبهشت آغاز شده است به برخورد با زنان اختصاص داشت ولی طرح تازه پليس برخورد با پوشش پسران است.

به گفته رئيس پليس تهران، مدل های موی پسران برگرفته از مدل های "منحرف" غربی است و با هنجارهای ايران همخوانی ندارد.

رئيس پليس تهران که با خبرنگاران سخن می گفت در پاسخ به خبرنگاری که انتخاب مدل مو را حريم خصوصی افراد می دانست، تاکيد کرده که "اين حريم خصوصی فرد نيست که هر گونه بخواهد در جامعه ظاهر شود."

به گفته آقای رادان، طبق قانون برخورد با مدل مو در "حوزه برقراری انضباط اجتماعی و تحت عنوان پاسداری از هنجارها" به عهده پليس گذاشته شده است.

جريمه بد حجابی پسران

رئيس پليس تهران مدل های مو را "ناهنجاری" توصيف کرده و گفته است: "اگر حالا وارد عمل نشويم اين ناهنجاری تبديل به هنجار می شود و وظيفه ماست که برای برقراری افزايش امنيت و انضباط اجتماعی جلوی اين پديده را بگيريم."

بر اساس گزارش ها پسرانی که به دليل مدل موی "منحرف" دستگير می شوند با ضمانت خانواده آزاد می شوند و بعد از آزادی بايد مدل موی سرشان را اصلاح کرده و با مراجعه به پليس، اين موضوع را اطلاع دهند.

جريمه پسرانی که "لباس نامناسب" به تن داشته باشند، همانند دختران دارای پوشش نامناسب است و پسران بعد از دستگيری به مرکز پليس منتقل و بعد از آوردن لباس مناسب از سوی خانواده، آزاد می شوند.

رئيس پليس تهران گفته است که نام افراد بدحجابی که به آنها تذکر داده شده وارد کامپيوتر می شود و از اين به بعد ماموران نيروی انتظامی يک لپ تاپ در اختيار خواهند داشت که در آن سابقه افراد در آن ذخيره می شود و اگر فردی سابقه تذکر داشته باشد، بازداشت می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در سال های اخير، همواره همزمان با آغاز فصل گرما، بحث حجاب و برخورد با "بی حجابی و بدحجابی" از سوی مراجع مذهبی، نيروی انتظامی، بسيج و نيروهای مذهبی اوج می گيرد.

اواخر سال ۸۵ نيز رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران گفته بود که از امسال پليس، رانندگانی را که "شئونات اخلاقی و اسلامی" را رعايت نکنند و يا در خودروی خود سگ حمل کنند به مراجع قضايی تحويل می دهد.

بنابه گزارش ها، حميدرضا هاشمی، رئيس پليس راهنمايی و رانندگی تهران، همچنين مصاديق "عدم رعايت شئونات اسلامی" را نداشتن حجاب در خودرو يا بيرون بودن قسمت هايی از بدن که خالکوبی شده باشد، اعلام کرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پليس تهران با مدل موی "منحرف" برخورد می کند، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016