شنبه 6 مرداد 1386

در پروژه اعتراف گيری؛ پس از احمد قصابان، نوبت به مجيد توکلی رسيد، اميرکبير

بنا بر گزارشات رسيده به خبرنامه اميرکبير تيم ۷ نفره بازجويی در پی سياست های نخ نمای خود روز دوشنبه با اعمال فشار بر مجيد توکلی قصد اعتراف گيری از وی را داشته است .

مجيد توکلی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان و يکی از دانشجويان بازداشتی دانشگاه پلی تکنيک می باشد که بيش از دو ماه است در بند ۲۰۹ زندان اوين در بازداشت به سر می برد وی طی روز دوشنبه ۱/۵/۸۶ در يازدهمين روز اعتصاب غذای خود، به قصد فيلم برداری و سناريو سازی ها به اتاق مصطفی کريمی رئيس بازداشتگاه ۲۰۹ که در حال حاضر در اختيار مظفر تهرانی می باشد منتقل نمودند (محل فيلم برداری از هاله اسفندياری و کيان تاجبخش نيز همين اتاق بوده است) سپس تعدادی مکتوبات در اختيار نامبرده گذارده و از وی خواسته بودند اين مکتوبات تهيه شده توسط خودشان (وزارت اطلاعات) را که مرتبط با موضوع انقلاب های مخملی و نقش جنبش دانشجويی در آن بوده است را همچون سايرين در مقابل دوربين قرائت نمايد. اين موضوع و فشار در طی بازجويی و مقاومت زندانی ۴ ساعت به طول انجاميد و طبق گزارشات اين زندانی علی رغم وعده های آنها همچون آزادی، که به وی داده شده بود به اين عمل مبادرت ننموده و اکنون نيز تحت فشار روحی و روانی در اتاق ۱۰ بازداشتگاه ۲۰۹ بسر می برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتنی است پيش از اين، تيم بازجويی قصد داشت از احمد قصابان ديگر عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان و يکی ديگر از دانشجويان بازداشتی دانشگاه پلی تکنيک نيز در همين مکان اعترافات اين چنينی بگيرد که با خودداری وی، بازجويان پس از ناسزاهای فراوان به وی و خانواده اش، وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

در پی شرايط سخت مجيد توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، خانواده اين سه دانشجو در رنج نامه ای به هاشمی شاهرودی – رئيس قوه قضائيه – ضمن بر شمردن موارد شکنجه های قرون وسطايی که به فرزندانشان شده است، خواستار آزادی بی قيد و شرط و هر چه سريعتر فرزندانشان شده اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در پروژه اعتراف گيری؛ پس از احمد قصابان، نوبت به مجيد توکلی رسيد، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016