دوشنبه 7 آبان 1386

گزارش گردهم آيی در پاسارگاد، به مناسبت روز کورش هخامنشی و صدور نخستين اعلاميه حقوق بشر، کورش زعيم

تازه ترين خبر از گردهم آيی مقابل آرامگاه کورش بزرگ
امروز هفتم آبان ماه (۲۹ اکتبر) از صبح زود گروه های جوانان و فرهنگدوستان ايرانی به پاسارگارد وارد شدند و بر آرامگاه پدر حقوق بشر گل گذاشتند. کورش زعيم فعال سياسی و فرهنگی که همراه اولين گروه وارد محوطه پاسارگاد شده بود سخنرانی هيجان انگيزی ايراد کرد که به شدت مورد تاييد و استقبال قرار گرفت. اکنون که ساعت ۹ صبح است گروه های ديگری در حال ورود به پاسارگاد هستند. متاسفانه در حال حاضر فضای پاسارگاد به شدت پليسی و سنگين است. دوربين ها را می گيرند و با مردم و به خصوص جوانان به تندی رفتار می کنند. در حالی که همين ديروز از سوی سازمان ميراث فرهنگی اعلام شد که روز جهانی کورش را گرامی می دارند و حتی ورود به منطقه پاسارگاد برای همه رايگان است. متن سخنرانی کورش زعيم در مقابل آرامگاه کورش بزرگ همراه است:

ما در اينجا گرد آمده ايم تا اين روز هفتم آبان را روز ملی ايران اعلام کنيم.
کورش تو هرگز نخفته ای
کورش تو هرگز نخفته ای، که روح تو در وجود ما بيدار است
کورش، ما شرمنده توايم که با خيانت و کاهلی کشور را بارها در طول تاريخ به دست بيگانه انديشان و بيگانه دلان بی فرهنگ و بی هويت سپرديم تا فرهنگ و هويت والای ما به نابودی کشانند. جاهلان را بر خود حاکم گردانيديم تا دروغ و فريب و فساد را جايگزين راستی و درستی و دوستی نمايند، و تا ايرانيگری پندار نيک- گفتار نيک- کردار نيک فدای تنازع بقاء گردد.
ما که محبوب ترين همه جهانيان بوديم، منفورترين شديم، ما که از پيشروترين در جهان انديشه و دانش و فن بوديم، از عقب افتاده ترين شديم، ما که از قدرتمندترين بوديم، توسری خورترين شديم، و ما که از مرفه ترين بوديم، فقيرترين شديم.
ولی کورش، خفّت تو به پايان خواهد رسيد. ما سرزمين اهورايی تو را از سلطه فرهنگ بيگانه ی ضد ايرانی رها خواهيم ساخت. ما همانند تو، هرگونه تبعيض مذهبی را خواهيم زدود تا دوباره همه دينها، مذهب ها و باورها در سراسر ايران زمين آزاد و گرامی باشند. ما دوباره سرزمين تو را گهواره انديشه و دانش و فن خواهيم کرد تا بار ديگر آفتاب خِرَد ايرانی بر سراسر جهان تابان گردد.
ما در اينجا گرد آمده ايم تا اين روز هفتم آبان را روز ملی ايران اعلام کنيم. روز ملی ايران که در آن روز، کورش، نماينده هويت ايرانی، فرهنگ و خرد جاويدان ايرانی را برای همه جهانيان نهادينه کرد. روزی که نخستين اعلاميه جهانی حقوق بشر، ۲۰۰۰ سال پيش از مگنا کارتای انگلستان و ۲۳۰۰ سال پيش از اعلاميه حقوق بشر فرانسه و ۲۵۰۰ سال پيش از اعلاميه جهانی حقوق بشر سازمان ملل، صادر شد و جهانيان را به آزادی و برابری و نيکبختی اميدوار کرد.
ما روز ملی ايران را هر سال در روز هفتم آبان جشن خواهيم گرفت و همانند نوروز اين جشن را جهانی خواهيم کرد.
کورش مردمسالاری را به ما آموخت، وما مردمسالاری را بر ايران زمين حکمفرما خواهيم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کورش نخستين اعلاميه جهانی حقوق بشر را صادر کرد و برادری و برابری را به ما آموخت، و ما اعلاميه جهانی حقوق بشر را در ايران نهادينه خواهيم کرد.
کورش نخستين جامعه متمدن جهانی را بنا نهاد، و ما ايران را به جامعه جهانی پيوندی ناگسستنی خواهيم زد.
کورش راستگويی و درست کرداری را در ايران زمين نهادينه کرد، و ما ميهنمان را از دروغ و فريب و فساد خواهيم زدود.
به تاريکی امروز ننگريد که آينده ايران روشن است. و اين روشنايی به زودی بر همه ايرانيان و اين سرزمين اهورايی خواهد تابيد. با هم باشيم تا بار ديگر بيگانگان و ديوانگان ما را از راستای ايرانی بودن منحرف نکنند.

کورش زعيم
۷ آبان ۱۳۸۶ (۲۹ اکتبر ۲۰۰۷)

Copyright: gooya.com 2016