پنجشنبه 12 اردیبهشت 1387

نامه کورش زعيم به منوچهر متکی: هزاران نفر از مردم ايران در تهران و ديگر شهرها عملا شما را با تظاهرات گسترده خود از مقامتان خلع کرده اند

*اظهارات شما به عنوان يک مقام رسمی کشور در پيوند با مالکيت ايران در دريای مازندران، منافع ملکی، استراتژيک و فرهنگی ايران در خليج پارس، منافع استراتژيک و پيمانی ايران در اروندرود، چيزهايی نيست که ملت ايران به آسانی فراموش کند.

دهم ارديبهشت ۱۳۸۷
جناب آقای منوچهر متکی
وزير محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ايران
سرور گرامی،

سياستهای خارجی نابخردانه و آسيب زا، و ستيزگری های بيهوده و ناهوشمندانه جمهوری اسلامی در عرصه بين المللی، که شما نماد ومجری آن بوده ايد، ما را در چنان شرايط تحقيرآميزی قرار داده که ملت ايران، با پيشينه تاريخ و تمدنی با عظمت و پرشکوه، و با موقعييت استراتژيک بی همتا، که می بايستی به عنوان مرکز ثقل سياسی، فرهنگی و اقتصادی منطقه، اکنون قدرتمندترين و بانفوذترين کشور اين بخش جهان باشد، بايد در چنين شرايط ناتوانی و انزوا و بی حرمتی قرار گيرد که کشورهای کوچک منطقه، بجای آنکه برای پيشرفت و امنيت خود بر ما تکيه کنند، خود سرچشمه ناامنی مرزهای ما شوند. چرا ملت ايران بايد برای حفاظت از تماميت ارضی کشور خود مجبور شود جلو سفارتخانه های کشورهايی گرد آيد که موجوديت و رفاه خود را مديون ما هستند؟ شرم بر ما که خود را چنان اداره کرديم که اينهمه در چشم جهانيان و همسايگان حقير شويم. حفاظت و دفاع از تماميت ارضی و منافع ملی ايران وظيفه شماست، نه مردمی که اکنون ديگر به درستی از شما دست شسته اند.
عملکرد شما به عنوان نماينده روابط برونمرزی کشور نه تنها آبروريزی های فراوانی را در بر داشته، گفته های شما توسط ديپلمات های بيگانه به ريشخند کشيده شده، در نشست های بين المللی ناآگاهی های شما موجبات توهين را فراهم کرده، به جلسات حساس گفتگوهای مربوط به ايران راه نيافته ايد، و حتا کشورهای کوچکی که خود هميشه متکی به ديگران بوده و هستند، چنان گستاخ شده اند که با نماينده ايران مانند نوکر خود رفتار می کنند، بلکه شما خود نيز اظهاراتی در رسانه ها و مجامع بين المللی در مواردی که منافع ملی ما مطرح بوده کرده ايد که چيزی جز خيانت به منافع ملی ايران نمی تواند تعبير شود و روزی بايد پاسخگوی ملت بزرگ ما باشيد.
اظهارات شما به عنوان يک مقام رسمی کشور در پيوند با مالکيت ايران در دريای مازندران، منافع ملکی، استراتژيک و فرهنگی ايران در خليج پارس، منافع استراتژيک و پيمانی ايران در اروندرود، موضع گيری های شما در رابطه با شورای امنيت که ناشی از ناآگاهی از حقوق بين الملل و مسئوليت ها و اختيارات نهادهای سازمان ملل بوده، و شماری اظهارات نابخردانه و ناهوشمندانه ديگر در عرصه بين المللی، چيزهايی نيست که ملت ايران به آسانی فراموش کند.
شما سه سال پيش در ميزگردی با حضور ريچارد مورفی و من، در تضاد ۱۸۰ درجه ای با پيش بينی اينجانب، با قاطعيت اظهار نظرکرديد که از صدور قطعنامه حقوق بشری پارلمان اروپا عليه جمهوری اسلامی شگفت زده شده ايد، و نيز اينکه امريکا هرگز نمی تواند مسئله هسته ای را به شورای امنيت بکشاند. اين ناآگاهی و تحليل غلط باعث شده که در طی مدت مسئوليت شما در وزارت امورخارجه، نخستين قطعنامه تحريم شورای امنيت در تاريخ کشور عليه ايران و متعاقب آن، انگار که از خواب بيدار نشده ايد، دو قطعنامه تحريمی سخت تر ديگر هم عليه ما صادر شود، اقتصاد کشور را به نابودی بکشاند، ما را در آستانه تجاوز نظامی قرار دهد، همسايگان را به دست اندازی به خاک ايران و شيطان های تجزيه طلب را به آب گل آلود اميدوار سازد. عملکرد وزارتخانه شما، که به يک محفل خانوادگی تبديل گشته، باعث شده که کشورهای پيرامون دريای مازندران به ما اعتنايی نکنند، کشورهای پيرامون خليج پارس ما را مانند موالی خود تحقير کنند، نام خليج پارس را تغيير دهند، جزاير سه گانه را ادعا کنند و فيلم هايی توهين آميز برای تحقير ملت ايران توليد نمايند، کشورهای عرب زبان کماکان عليه ما رای دهند و اکنون عليه ما بسيج شوند، کشورهای زيرکی مانند ونزوئلا، بوليوی و غيره ما را بدوشند، و جهان به ما مانند جزامی ها بنگرد. اينها همه دستاوردهای دوران وزارت شما بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امروز هزاران نفر از مردم ايران در تهران و ديگر شهرها ناخشنودی خود را نسبت به سياستهای خارجی شما نشان دادند و عملا شما را با تظاهرات گسترده خود از مقامتان خلع کرده اند. بنابراين، برای جلوگيری از تخريب بيشتر منافع، موقعيت و وجهه بين المللی ايران، و يا دستکم وجهه کيفی ديپلماسی بين المللی ايران، من به نام يک شهروند ايرانی و در پژواک اعتراض ملت ايران در اين روز مقدس خليج پارس، از شما درخواست می کنم که هرچه زودتر، پس از پوزش خواهی رسمی از ملت ايران و درخواست بخشايش، از سمت خود کناره گيری نماييد. هرچند که کناره گيری شما تضمينی برای يک جانشينی شايسته نيست، ولی شايد که استثنايی بودن کيفيت بسيار پايين ديپلماسی بين المللی ايران را تا حدی جبران نمايد و به جهانيان اعلام کند که شما نماينده خواستهای ملت ايران و نماد خرد ايرانی نيستيد.

با گراميداشت،
کورش زعيم
http://kouroshzaim.blogfa.com

Copyright: gooya.com 2016