یکشنبه 13 آبان 1386

تجمع دانشجويی در دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت گسترده دانشجويان، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: امروز، يکشنبه ۱۳ آبان، بيش از ۲۰۰ نفر از دانشجويان دانشکده مديريت دانشگاه تهران در اعتراض به ادامه بازداشت ۳ دانشجوی در بند پلی تکنيک مجيد توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، و همچنين بازداشت آرمان صداقتی، بهنام سپهرمند و مازيار سميعی تجمع اعتراض آميز و تريبون آزادی را برگزار کردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير در ابتدای اين مراسم، فريد هاشمی، از دانشجويان دموکراسی خواه دانشگاه تهران، طی سخنانی گفت: «ما اينجا جمع شده ايم تا صدای اعتراض خود را نسبت به محدود کردن آزادی های آکادميک، بازداشت سه اهورايی در بند پلی تکنيک و سه دانشجوی بازداشت شده در دانشگاه علامه به گوش مسئولين برسانيم. اين تريبون آزاد برای نشان دادن اين است که داشگاه هنوز زنده است و تا ما زنده ايم مستبدين از دست ما آسايش نخواهند داشت. ما اينجا جمع شده ايم تا صدای فرياد ما را دوباره بشنوند. اين اولين تجمع در دانشگاه تهران است و تا آزادی دانشجويان ادامه خواهد داشت.»

سپس صادق شجاعی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علامه، به سخنرانی پرداخت. شجاعی در سخنرانی خود خاطرنشان کرد: «شاهد بوديم که در دانشگاه تهران به دانشجويان اجازه پرسيدن سوالات خود از احمدی نزاد را ندادند. چندی پيش در دانشگاه علامه دانشجويان بازداشت شدند و امروز در دانشگاه تهران شاهد تجمع ديگری هستيم که اين نشان دهنده اتحاد و انسجام دانشجويان است. ما در دانشگاه علامه جهت ملغی کردن احکام انضباطی و آزادی دانشجويان جمع شده بوديم که باز هم ۴ دانشجوی ديگر بازداشت شده اند. آن ها بدانند که ما خسته نيستيم بلکه کسانی که هر روز دانشجويان را تهديد می کنند، از دست دانشجويان خسته شده اند.»

به گزارش خبرنامه اميرکبير در اين قسمت مراسم، سرود ای ايران توسط دانشجويان معترض خوانده شد و در ادامه فرناز معيريان، از دانشجويان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طی سخنانی گفت: «رفتاری که در دانشگاه علامه با دانشجويان شد از جمله کشيدن گونی بر سر دانشجويان و ضرب و شتم آنان با هيچ اراذل و اوباشی صورت نگرفته است. اگر امروز ما ساکت بنشينيم به جايی می رسيم که دانشجو بودن جرم خواهد شد.» بسيج دانشکده مديريت به قصد بر هم زدن اين مراسم از پشت بلندگو اقدام به اعلام برنامه ۱۳ آبان کرد که با اعتراض دانشجويان روبه رو شد.

البر زاهدی، از فعالين دانشجويی دانشگاه تهران و عضو انجمن دموکراسی خواه اين دانشگاه، در حالی که به اعمال محدوديت ها و فشارهای وارده بر فعالين دانشجويی و روشنفکران جامعه معترض بود، خواستار ايستادگی بيش از پيش دانشجويان تا ازادی همکلاسی هاشان و لغو اين محدوديت ها شد.

در ادامه برنامه يکی از دانشجويان دانشکده مديريت ضمن قرائت بيانيه شورای صنفی اين دانشگاه اعلام نمود که شورای صنفی پيگير وضعيت بهنام سپهرمند خواهد بود. همچنين مجری تريبون اعلام کرد کلاس های ساعت ۱۳:۳۰ در اعتراض به بازداشت دانشجويان تعطيل است. دانشجويان حاضر در اين تجمع با سر دادن شعار «همکلاسی زندانه کلاس فايده نداره» و «دانشگاه پادگان تعطيل بايد گردد» با اين تصميم شورای صنفی همراهی کردند.

مجتبی بيات، دبير سابق انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، ضمن انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با دانشجويان از سوی جريان حاکم اعلام داشت: «متاسفانه امروز در دولت نهم شاهد رشد روز افزون انجمن های موازی هستيم که داعيه دار پيگيری مطالبات دانشجويی هستند. اما آن ها ثابت کرده اند که کارکردی جز حرکت در سوی اهداف جريان اقتدارگرا ندارند.» عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحيکم وحدت در ادامه از همه تشکل های مستقل دانشجويی و از اساتيد دانشگاه خواستار پيگيری وضعيت دانشجويان بازداشتی شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پايان اين مراسم بيانيه انجمن اسلامی دانشکده مديريت دانشگاه تهران قرائت شد. در اين بيانيه به ادامه بازداشت دانشجويان و شکنجه آنان در بند ۲۰۹ شديدا اعتراض شده بود. همچنين در ادامه اين بيانيه گفته شده بود که يکی از دلايل بازداشت سپهرمند عضويت او در انجمنی بود که هيچ گاه تسليم طيف سنتی انجمن اسلامی دانشگاه تهران نشد.

در پايان دانشجويان با سر دادن شعارهای «مرگ بر ديکتاتور»، «دانشجو می ميرد، ذلت نمی پذيرد» و «دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد» با حرکت در صحن دانشکده مديريت دانشگاه تهران تريبون خود را پايان دادند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع دانشجويی در دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت گسترده دانشجويان، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016