دوشنبه 28 آبان 1386

اعتراض کروبی به برخورد با دراويش در شهر بروجرد، راديو زمانه

مهدی کروبی در نامه‌ای به مصطفی پورمحمدی وزير کشور نسبت به تخريب حسينيه دراويش گنابادی و برخورد فيزيکی با آنان در بروجرد اعتراض کرد.

دبير کل حزب اعتماد ملی که خود اهل لرستان است، با اشاره به حوادث اخير در بروجرد خواستار کشف ريشه و عوامل اين حادثه و برخورد با متخلفان شده است.

‌به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، در اين نامه آمده است: "ايجاد غائله بروجرد بسيار مايه تاسف و تاثر گرديد، سئوال اين است که تخريب حسينيه دراويش در بروجرد و تحريک احساسات کسانی که مکرر وفاداری خود را به جمهوری اسلامی اعلام نموده‌اند و به يگانگی خداوند اقرار و خود را مسلمان و شيعه می‌دانند، با چه انگيزه و هدفی صورت می‌پذيرد و چه کسانی در نهان به تحريک نيروهای مذهبی می‌پردازند؟ "

وی در اين نامه می افزايد: "بنده از ايجاد چنين حوادثی احساس خطر می‌نمايم و انتظار دارم ريشه و عوامل حوادث اخير را کشف و با کسانی که کمترين حقوق شهروندی را رعايت نمی‌کنند و خارج از قانون و خودسرانه باعث چنين حوادثی می‌شوند، برخورد جدی نموده تا شاهد حوادث تلخ مشابهی در کشور نباشيم."

شنبه‌شب هفته گذشته، حسينيه طريقت گناباديه در بروجرد در حمله بسيج اين شهر تخريب شد. به گفته منابع نزديک به اين طريقت صوفيه، اين حمله در پی نزديک به شش ماه تعرض‌های محدود به اين حسينيه صورت گرفته بود.

به گفته منابع مذکور، در پی چند ماه حمله‌های محدود و شکستن شيشه‌های حسينه بروجرد متعلق به طريقت گنابادی، هفته گذشته در حمله بسيج شماری از اعضای اين طريقت مضروب و دستگير شدند و در نهايت حسينيه نيز با بولدوزر تخريب شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از اين در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ نيز عده‌ای از نيروهای لباس شخصی اقدام به تخريب حسينيه شريعت در قم کرده بودند که متعلق به همين طريقت بود. همچنين پس از آن واقعه بسياری از افراد اين طريقت تحت پيگيرد قضايی قرار گرفتند و پروانه چند تن از وکلای اين طريقت نيز لغو شد.

افزون بر اين نورعلی تابنده شيخ اين طريقت نيز تحت مراقبت امنيتی قرار گرفته است و يک‌بار نيز نيروهای امنيتی او را تحت‌الحفظ از بيدخت، که قبر نيای اين طريقت در آن قرار دارد، به تهران بازگرداندند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض کروبی به برخورد با دراويش در شهر بروجرد، راديو زمانه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016