دوشنبه 28 آبان 1386

حوادث بروجرد ناشی از تحريکات دراويش بوده است، روايت نماينده بروجرد از حوادث اخير، آفتاب


آفتاب: محسن يحيوی، نماينده بروجرد با اشاره به اينکه در جريان برخورد با دراويش در بروجرد در حال حاضر با تلاش نيروهای دولتی هيچ مشکلی در شهر نيست، گفت که اولی آن است که با درايت با اينگونه مسايل برخورد شود.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، در مورد دستگيری اخير دراويش در بروجرد و اعتراض کروبی در اين خصوص گفت: حضور دراويش در بروجرد به خيلی قديم باز می‌گردد و محله‌ای به نام صوفيان از قديم در بروجرد بوده که خود من هم زاده آن محله هستم.

يحيوی تصريح کرد: حضور صوفيان در شهر در نهايت آرامش و مسالمت‌آميز طی ساليان دراز ادامه داشته است.

وی اظهار داشت: اخيرا حالتهای تحريک‌آميز از سوی دراويش آغاز شده بود به طوری که اين تحريکات بيشتر به سمت بچه مسلمان‌های مسجد همجوار بوده است.

نماينده بروجرد افزود: عليرغم تذکرات متعدد مسئولان به اين دراويش که باعث تحريکات مذهبی اين بچه‌ها نشويد موثر واقع نشده است.

عضو فراکسيون اصولگرايان با اشاره به يکی از اين تحرکات دراويش گفت: اين حرکت که به نظر می‌رسد از پيش تدارک شده است برخی از اين بچه‌های مذهبی را به محله اجتماع خود برده و شروع به کتک زدن اين بچه‌ها می‌کنند ديگر جوانان محله و مسجد که متوجه قضيه می‌شوند اعتراض می‌کنند و با آنها هم برخورد می‌شود که در اين برخوردها نزديک به ۳۰۰ جوان که در محله اجتماع صوفيها بود با آجرهايی که از قبل تهيه شده بود به سر جوانان مسجد می‌ريزند که نزديک به ۱۵۰ الی ۱۶۰ از اين جوانان زخمی می‌شوند که ۶۰ الی ۷۰ نفر از آنها جراحات سختی برداشتند که منجر به جراحی‌هايی برروی آنها شده است.

يحيوی افزود: نهايتا نيروهای انتظامی در اين جريان شرکت کرده و درگيری را متوقف می‌کنند که منجر به دستگيری برخی از ضاربين می‌شود ولی عوامل اصلی قبل از حضور نيروهای دولتی، منطقه را ترک می‌کنند.

وی اظهار داشت: از نيروهای مسئول خواسته شده برای پايان اين تحريکات نهايت تلاش خود را بکنند زيرا برخی ممکن است خانواده‌ها و افراد وابسته به اين مجروحين را تحريک کنند برای انجام برخی کارها که خوشايند نباشد و خوشبختانه نيروهای دولتی بر امر کاملا مسلط هستند و بعد از آن جريان نيز خبری نشده و آرامش برقرار است.

نماينده بروجرد در پاسخ به اين سوال که «بعد از گذشت ساليان دراز از حضور صوفيان چرا آنها اکنون اين تحرکات را آغاز کردند؟»، گفت: از مدتها قبل خبر از کارهای تبليغاتی برای جذب نيروهای جديد به گوش می‌رسيد و قطعا مردم مذهبی بروجرد که در اين مسايل خيلی حساس هستند توجهی نکردند تا تحريکات نظير دوربين‌های عسکبرداری يا پرژکتورهای که با حضور افراد روشن می‌شد از ديگر کارهای اين افراد بود و کارهايی از اين قبيل در محل اجتماع خود انجام می‌دادند.

يحيوی افزود: در روز حادثه نيز بسيار تلاش برای تحريک احساسات جوانان داشتند بايد ديد چه هدف و منظوری داشتند ولی در عين حال شايد از آثار کار آنها کار تبليغاتی که در نشريات داخلی و خارجی صورت گرفت که حتی شخصيت شناخته شده‌ای در مواضع سياسی و منصف انتقاد داشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اشاره به اينکه «بايد جريانات را برای کروبی تشريح کرد»، اظهار داشت: از نزديک بايد خدمت ايشان برسيم تا شايد اخبار ناقصی که از سوی رسانه‌های که احتمالا آنها هم به دنبال هدفی هستند تشريح کنيم و در جريان امر قرار دهيم.

نماينده بروجرد تاکيد کرد: اما الان هر گونه حرکت تحريک‌آميز که از سوی برخی رسانه‌های زنجيره‌ای دنبال می‌شود تا باز مساله‌ای را علم کنند به اعتقاد من به نفع کشور شهرستان و هيچکدام از شهرهای کشورمان نيست. بهتر است با درايت با مساله برخورد شود.

Copyright: gooya.com 2016