پنجشنبه 1 آذر 1386

ضرب و شتم شديد احمد قصابان، مجيد توکلی و علی عزيزی، سه دانشجوی در بند، توسط مسئولين زندان اوين، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: احمد قصابان، يکی از دانشجويان زندانی، از اندرزگاه ۸ به اندرزگاه ۷ زندان اوين منتقل شد و در حين انتقال از سوی مسئولين اندرزگاه ۸ به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرنامه اميرکبير بعدازظهر ديروز، چهارشنبه ۳۰ آبان ماه، مسئولين اندرزگاه ۸ زندان اوين، محلی که سه دانشجوی شکنجه شده در آن نگه داری می شوند، به احمد قصابان اطلاع دادند که برای انتقال به اندرزگاه ۷ آماده باشد. احمد قصابان در حالی که وسايل خود را جمع کرده بود و آماده انتقال به اندرزگاه ۷ بود به دفتر بزرگ نيا، رئيس اندرزگاه ۸، رفت تا در مورد اين جا به جايی و جدا کردن بی دليل سه دانشجوی زندانی با مسئول اندرزگاه ۸ گفتگو کند.

در حالی که از حضور احمد قصابان در دفتر بزرگ نيا لحظاتی نگذشته بود، صدای مشاجره، فحاشی و ضرب و شتم شديد از اين اتاق در کل اندرزگاه ۸ بلند شد. گزارش ها حاکی از آن است ضيائی، معاون اندرزگاه ۸، بدون هيچ دليل خاصی به محض حضور احمد قصابان در دفتر اندرزگاه ۸ به پرخاش و فحاشی به اين دانشجو پرداخته و شروع به ضرب و شتم وی نموده است.

مجيد توکلی، ديگر دانشجوی در بند، که بخشی از وسايل شخصی احمد قصابان را برای او برده بود، هم توسط ضيائی، معاون بزرگ نيا، که گفته می شود کارمند وزارت اطلاعات است به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. ضيائی در حالی با مشت و لگد و ضربات سيلی مکرر و فحش های رکيک به ضرب و شتم اين دانشجويان می پرداخت که ايشان هيچ گونه درگيری خاصی با مسئولين زندان در مدت بازداشت نداشته اند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير پس از برخاستن صدای مشاجره و ضرب و شتم برخی از زندانيان اندرزگاه ۸ مقابل دفتر بزرگ نيا، رئيس اندرزگاه ۸، حضور يافتند که مسئولين بلافاصله درب دفتر را قفل کردند و با فحاشی به زندانيان از آن ها خواستند پراکنده شوند. صدای ضرب و شتم دو دانشجوی بيگناه در حدود ۲۰ دقيقه در اندرزگاه ۸ ادامه داشت.

در نهايت مجيد توکلی و احمد قصابان که در اثر اين حمله به شدت آسيب ديده بودند به هواخوری افسر نگهبانی منتقل شدند. احمد قصابان به سالن ۱ اندرزگاه ۷ منتقل شد و مجيد توکلی به اندرزگاه ۸ بازگشت. پس از گذشت چند ساعت از اين غائله، شدت ضرب و شتم اين دو دانشجو به حدی بود که نمی توانستند با خانواده خود صحبت کنند. هنگام مراجعه اين دانشجويان به بند لباس های آن ها پاره و خون آلود بود و عينک احمد قصابان در اين درگيری شکسته شد.

در ضرب و شتم وحشيانه دانشجويان افرادی چون بزرگ نيا، رئيس اندزگاه ۸، ضيائی، معاون اندرزگاه ۸، منزهيان، سر وکيل بند، اصغری و عباسی، افسر نگهبان، به همراه دو تن ديگر از ماموران دست داشتند. ضيائی، معاون اندرزگاه ۸، که سابقا از مامورن وزارت اطلاعات بوده است و جديدا به سمت معاونت اندرزگاه ۸ در آمده است، دانشجويان زندانی را تهديد به قتل کرد و گفت که اين اقدامات با هماهنگی های قبلی و با دستور مقامات قضايی و امنيتی انجام گرفته است و هيچ کس هم نمی تواند جلوی او را بگيرد. ضيائی سپس ادامه داد: «شما را می کشم و هيچ کاری نمی توانيد بکنيد».

جالب آن که ضيائی در حين ضرب و شتم دانشجويان به آن ها گفته بود که زمان يکه تازی لاجوردی در زندان های اوين، او جزء بازجوهای تيم لاجوردی بوده است. گزارش های رسيده حاکی از آن است که حمله روز گذشته به دانشجويان از چندی پيش آغاز شده بود و فردی به نام جنيدی پيشتر هر روزه دانشجويان را مورد فحاشی قرار می داد و سعی در ايجاد درگيری با ايشان داشت.

پيش از اين و در ارتباط با خبر انتقال قريب الوقوع دانشجويان در بند به زندان قزلحصار يا جدا کردن آن ها از يکديگر يک مقام عاليرتبه قضايی به خانواده اين دانشجويان اطمينان داده بود که اين سه دانشجو از يکديگر جدا نشده و به زندان قزلحصار هم منتقل نخواهند شد. به نظر می رسد برخوردهای شديد با سه دانشجوی بيگناه دانشگاه اميرکبير با تحريک تيم امنيتی طراح پروژه جعل نشريات دانشجويی که با ايستادگی دانشجويان رسوا شد، صورت می گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حالی که روز ملاقات زندانيان اندرزگاه ۸، چهارشنبه های هر هفته است، حمله و ضرب و شتم دانشجويان عصر چهارشنبه انجام شد که تا هفته آينده که خانواده دانشجويان بار ديگر با آن ها ملاقات خواهند کرد، آثار ضرب و شتم آن ها در فاصله يک هفته ای بهبود يابد.

همچنين خبرهای نگران کننده از ضرب و شتم و شکنجه شديد علی عزيزی، يکی از دانشجويانی که هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوين، نگه داری می شود، شنيده می شود. افرادی که اخيرا از اين بند آزاد شده اند خبر ضرب و شتم و شکنجه اين دانشجو را تاييد کرده اند. زندانيان بند ۲۰۹ علی عزيزی را در حالی که دست و گردنش باندپيچی بوده، لباس هايش در اثر ضرب و شتم پاره شده بودند و سر و صورت او زخمی بود، مشاهده کرده اند.

شنيده ها حاکی از آن است که شکنجه اين دانشجو به حدی است که وی برای درمان درد کمرش، که توسط بازجوها مورد آسيب جدی قرار گرفته، بارها از بازجوها و نگهبانان بند ۲۰۹ درخواست ملاقات با پزشک بند را داشته است. در تابستان سال جاری و در پی پخش خبر شکنجه دانشجويان در بند ۲۰۹ زندان اوين، رئيس قوه قضاييه رئيس دادگستری استان تهران را مامور رسيدگی به نحوه برخورد با زندانيان در بند ۲۰۹ کرد. آوايی چندی پيش و در پی گذشت بيش از ۵ ماه از شکنجه دانشجويان اعلام کرد آثار ضرب و شتم در بند دانشجويان باقی نمانده و مدارک پزشکی آن ها در بهداری بند ۲۰۹ نيز وجود ندارد.

دانشجويانی که اخيرا از بند ۲۰۹ آزاد شده اند نيز ادامه بدرفتاری، ضرب و شتم و انجام کارهای ناشايست با دانشجويان توسط تيم بازجويی را تاييد کرده اند. جالب آن که تيم بازجويی همان تيم بازجويی است که در بهار امسال به شکنجه وحشيانه ۸ دانشجوی زندانی دانشگاه اميرکبير اقدام کرد. اين اخبار مکررا از بند ۲۰۹ زندان اوين به گوش می رسد و نگرانی خانواده دانشجويان بازداشتی را در مورد سلامت فرزندانشان افزايش داده است.

Copyright: gooya.com 2016