جمعه 16 آذر 1386

ديدار اعضای "کميته موقت صلح" با آيت الله صانعی

آيت الله صانعی: بحث صلح را مطرح کرده و برای آن کنگره تشکيل دهيد

آيت الله العظمی صانعی در ديدار اعضای "کميته موقت صلح" با ايشان پيام مادران صلح را به مقداری که از آن اطلاع يافتند پيامی خوب ارزيابی کردند و گفتند: اسلام دين درگيری نيست ولی بايد توجه داشت که اسلام دين دفاع و ايستادگی در مقابل حمله، هجمه و جنگ تحميلی است.
به گزارش روابط عمومی کانون مدافعان حقوق بشر، اعضای "کميته موقت صلح" که بعد از ظهر پنجشنبه پانزدهم آذرماه ۱۳۸۶ در ادامه تلاش هايشان برای برگزاری "نشست ملی صلح" برای گفت و گو با چند تن از مراجع تقليد و روحانيون برجسته حوزه علميه به شهر قم رفته بودند با آيت الله صانعی ديدار کردند.
در واقع اين گفت و گوها به دليل احساس خطر جدی از احتمال وقوع جنگ ديگر در ايران وتلاش در حد امکان برای پيشگيری از وقوع آن، انجام می شود.
بر اين اساس آنان نگرانی هايشان ازشرايط موجود در عرصه داخلی و بين المللی و موضوع جنگ واخبار وگزارش های مربوط به آن را با اين مرجع تقليد در ميان گذاشتند.
آيت الله صانعی در اين ديدار با ارائه تحليلی کوتاه از نبود زمينه های لازم و کامل برای اطلاع رسانی در جهت طرح ديدگاه های مختلف اظهار تأسف کردند.
ايشان با تأکيد بر اينکه "در مورد صلح هرکاری می توانيد انجام دهيد،" گفتند که طرفداری از صلح چيزی نيست که ما امروزه دنبالش باشيم و بگوييم بلکه امام صادق (عليه السلام ) برای صلح بودجه تعيين کرده است.
بنابراين آيت الله صانعی بر ارائه يک تعريف همه جانبه از صلح برای يک آشتی همه جانبه در دنيای بشريت تأکيد کردند و گفتند که تلاش کنيم دشمن تراشی نکنيم.
ايشان با بيان اينکه بالاترين خدمت اين است که در خصوص مسائل مختلف از جمله حقوق زنان و حقوق بشر در اسلام به مردم آگاهی دهيم، در توصيه ای گفتند، "بحث صلح را مطرح کرده و برای آن کنگره و سمينار تشکيل دهيد اما در حدی که توان داريد، اينطور نباشد که نيروهايتان هدر رود بنابراين نيروهايتان را حفظ کنيد."
ايشان کاهش تنش ها رابه نفع مردم دانستند که می تواند در بهبود وضع مالی آنها نيز مؤثر باشد. بر اين اساس گفتند: الان عوام فريبی زياد شده است. خرافه پرستی در همه ابعاد زياد شده است. از اينکه خرافه پرستی گسترش پيدا کند بترسيد. شماها که دلتان برای مردم می سوزد بياييد برای مردم کار کنيد.
آيت الله صانعی با اشاره به سيره نبوی و تاريخ اسلام، به قدرت های جبار و افرادی که وجدان انسانی و بشری ندارند اشاره و تأکيد کردند که مثبتات اسلام را بگوييد آنها که خلاف عمل می کنند خود ناراحت می شوند.
در اين ديدار گزارشی از چگونگی شکل گيری"کميته موقت صلح" به اطلاع ايشان رسانده شد و از مراجع و روحانيون برجسته درخواست شد با توجه به نقش و جايگاه آنان در جهت رسيدن به صلح و دموکراسی از جنبش اجتماعی صلح دوستان ايران حمايت کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برگزاری"نشست ملی صلح" به عنوان جنبش اجتماعی صلح دوستان ايران جهت مقابله با خطرهای تهديد کننده صلح در ايران که قرار است در آينده برگزار شود از ديگر موضوعاتی بود که به اطلاع ايشان رسيد.
اعضای کميته موقت صلح در اولين مرحله از ديدار با مراجع و روحانيون برجسته حوزه علميه با آيت الله منتظری نيز ديدار و گفت و گو کردند که ايشان نيز در اين ديدار گفتند، "اسلام دين صلح و مخالف جنگ و ستيز است."

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار اعضای "کميته موقت صلح" با آيت الله صانعی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016