چهارشنبه 17 بهمن 1386

مهدی کروبی در ديداراعضای کميته موقت صلح: نمايندگان مستقل از دولت برای اصلاح امور به مجلس فرستاده شوند

حجت الاسلام مهدی کروبی در ديدار اعضای "کميته موقت صلح" با وی گفت که برای اصلاح سياست های نادرستی که می تواند امنيت ملی را به خطر بياندازد بايد تلاش کرد تا با ترغيب مردم برای حضور در صحنه سرنوشت مجلس هشتم را تغيير داد.
به گزارش روابط عمومی کانون مدافعان حقوق بشر، اعضای "کميته موقت صلح" که برای برگزاری "نشست ملی صلح" برای گفت و گو با روحانيون و سياسيون برجسته و ارائه ديدگاه های خود در خصوص چرايی برگزاری اين نشست به ديدار آنان می روند با مهدی کروبی گفت و گو کردند.
در واقع اين گفت و گوها به دليل احساس خطر جدی از وضعيت "نه جنگ، نه صلح" در ايران وتلاش در حد امکان برای پيشگيری از وقوع جنگی ديگر انجام می شود.
بر اين اساس آنان نگرانی هايشان را ازشرايط موجود در عرصه داخلی و بين المللی همچنين وضعيت "نه جنگ، نه صلح" با اين روحانی تاثير گذار در حاکميت در ميان گذاشتند.
حجت الاسلام کروبی در اين ديدار با ارائه تحليلی کوتاه از شرايط سياسی داخلی و بين المللی با انتقاد از قانون گريزی برخی افراد و جريان های سياسی گفت که بايد برای اصلاح امور، نمايندگان مستقل از دولت به مجلس فرستاده شوند.
در اين ديدار گزارشی از چگونگی شکل گيری"کميته موقت صلح" به اطلاع وی رسانده شد و از روحانيون برجسته درخواست شد تا با توجه به نقش و جايگاه آنان در جهت رسيدن به صلح و دموکراسی از جنبش اجتماعی صلح دوستان ايران حمايت کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آنان همچنين از حجت الاسلام کروبی خواستند تا او و افرادی مانند حجت الاسلام سيد محمد خاتمی با توجه به نقش مؤثری که می توانند داشته باشند هر اقدامی را که برای تغيير وضعيت "نه جنگ، نه صلح" صلاح می دانند، انجام دهند.
برگزاری"نشست ملی صلح" به عنوان جنبش اجتماعی صلح دوستان ايران جهت مقابله با خطرهای تهديد کننده صلح در ايران که قرار است در آينده برگزار شود از ديگر موضوعاتی بود که به اطلاع وی رسيد.
اعضای کميته موقت صلح همچنين در اولين مرحله از ديدار با مراجع و روحانيون برجسته حوزه علميه به طور جداگانه با آيات عظام منتظری و صانعی نيز ديدار و گفت و گو کردند که ايشان نيز در اين ديدارها اسلام را دين صلح و مخالف جنگ و ستيز معرفی کردند.

Copyright: gooya.com 2016