جمعه 23 آذر 1386

با پيشنهاد کميته موقت ملی صلح همايش علمی صلح برگزار می شود

همايش علمی صلح با پيشنهاد کميته موقت ملی صلح توسط اساتيد و صاحب نظران علمی برگزار می شود. اين تصميم در پنجمين نشست از سلسله نشست های "هم انديشی کميته موقت ملی صلح با گروه های مختلف اجتماعی ايران" در روز يکشنبه هفدهم آذرماه ۱۳۸۶ که با حضور اساتيد دانشگاه همراه بود، اعلام شد.
بر اساس اين تصميم، همايش علمی صلح قبل از تشکيل "نشست ملی صلح" برگزار می شود. چرا که به اعتقاد شرکت کنندگان در اين نشست، ابتدا بايد موضوع صلح و جنگ به خوبی تبيين شود. "اينکه تهديدها چقدر جدی هستند و اگر اين تهديدها جدی شوند چه آثاری را به دنبال خواهند داشت."
به گزارش روابط عمومی کانون مدافعان حقوق بشر، اساتيد دانشگاه پس از آنکه در جريان اقدامات گذشته کميته موقت ملی صلح قرار گرفتند، بر انجام کار علمی برای ايجاد همبستگی ميان اقشار و اقوام مختلف در داخل کشور تأکيد کردند. بنابراين از کار فرهنگی و علمی به عنوان يک اقدام ضروری در اين مسير نام برده شد.
تأکيد بر ضرورت گسترش طرح ايده گفت وگو در داخل کشور برای مقابله با خطراتی چون تجزيه طلبی از ديگر موضوعاتی بود که در اين نشست برای بهبود اوضاع داخلی و کمک به ايجاد همبستگی مطرح شد.
کميته موقت ملی صلح پيش از اين نيز چهار نشست هم انديشی با نمايندگان دانشجويان، روزنامه نگاران، کارگران، زنان و فعالان محيط زيست تشکيل داده است. در اين سلسله نشست ها در خصوص ضرورت طرح بحث مقابله با خطرهای تهديد کننده صلح در ايران و ارتباط آن با شعار "جنگ نه، صلح و حقوق بشر آری" گفت و گو شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين در پنجمين نشست هم انديشی صلح، شرکت کنندگان با طرح اين سؤال که "چگونه می شود صلح را به يک مسأله عمومی تبديل کرد"، بر نقش نهادهای مدنی و چگونه فعال سازی آنان در اين مسير اشاره شد. بنابراين بر طراحی فرآيند کار و داشتن يک پيام مشخص به عنوان نيرويی مستقل تأکيد شد.
اين سلسله نشست ها که در آستانه برگزاری "نشست ملی صلح" تشکيل می شود، تلاش می کند تا با هم انديشی همه نيروهايی که در ايران فعال هستند راهکارهايی برای مخالفت جدی با جنگ و ايجاد زمينه برای ايجاد صلحی پايدار بيابد.
شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل در بيست و هشتم آبان ماه ۱۳۸۶ در فراخوانی پيشنهاد تشکيل "شورای ملی صلح" را ارائه داد که به دنبال آن "کميته موقت ملی صلح" کار خود را آغاز کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با پيشنهاد کميته موقت ملی صلح همايش علمی صلح برگزار می شود' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016