چهارشنبه 28 آذر 1386

تبرئه احسان منصوری، مجيد توکلی و احمد قصابان

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی


وکيل مدافع احسان منصوری، مجيد توکلی و احمد قصابان از تبرئه‌ی موکلانش از سوی شعبه‌ی ۱۰۴۳ دادگاه عمومی تهران خبر داد.

محمدعلی دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: شعبه‌ی ۱۰۴۳ دادگاه عمومی تهران حکم احسان منصوری، مجيد توکلی و احمد قصابان سه دانشجوی بازداشتی در رابطه با انتشار مطالب موهن در برخی نشريات دانشجويی دانشگاه اميرکبير را صادر کرد که امروز به بنده ابلاغ شد.

وی تصريح کرد: اين سه دانشجو از اتهامات توهين به مقدسات دينی و مذهبی، توهين به حرم اهل بيت مطهر (ع)، توهين به مردم شهرستان قم و شهر قم، توهين به مراجع عظام، توهين به عموم جوانان متشرع و زنان محجبه و توهين به مسوولان برائت حاصل کردند.

وی يادآور شد: بر اساس رأی صادره آنان در رابطه با اتهام نشر اکاذيب عليه نيروهای بسيجی و امنيتی در دانشگاه تهران به ۴ ماه حبس تعزيری با احتساب و کسر ايام بازداشت‌های قبلی محکوم شدند که با توجه به اين‌که بيش از ۸ ماه است در زندان به سر می‌برند، اکنون آزاد تلقی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رأی صادره از سوی شعبه‌ی ۱۰۴۳ دادگاه عمومی طی ۱۸ صفحه امروز به اينجانب ابلاغ شد.

***

اميرکبير:
دادگاه دانشجویان امیرکبیر را تبرئه کرد، نشریات جعلی بودند

خبرنامه امیرکبیر: طبق حکم صادره توسط دادگاه عمومی برای ۳ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی از اتهام انتشار نشریات موهن به طور کامل تبرئه شدند و دادگاه جعلی بودن نشریات را پذیرفت.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، طبق حکمی که امروز به محمدعلی دادخواه، وکیل مدافع این دانشجویان، ابلاغ شد دادگاه با جعلی دانستن نشریات موهن، دانشجویان در بند را از اتهام انتشار این نشریات تبرئه کرد. دادگاه عمومی تنها به خاطر نشر اکاذیب حکم ۴ ماه حبس تعزیری برای این سه دانشجو صادر کرده است.

پیش از این دادگاه انقلاب برای این سه دانشجو احکام حبس طویل المدت صادر کرده بود. دانشجویان پیش از این بارها انتساب اتهام توهین به مقدسات را به خود تکذیب کرده و اعلام کرده بودند نشریات جعلی است. مراجع تقلید نیز طی فتواهایی تکذیب دانشجویان را مسموع دانسته و اصرار انتساب اتهام به ایشان را گناه قلمداد کرده بودند.

دادگاه عمومی با صدور ۸ میلیون تومان وثیقه برای هر یک از این دانشجویان مقدمه آزادی آن ها را فراهم نموده است. خانواده این سه دانشجو در حال تهیه وثیقه برای آزاد کردن فرزندان خود پس از گذشت ۹ ماه حبس هستند.

در مدت بازداشت دانشجویان تحت فشار مجبور شده بودند علیه خود اعتراف کنند و انتشار این نشریات را بر عهده بگیرند.

***

مهر:
دانشجويان شنبه آزاد می‌شوند

احسان منصوری، احمد قصابان و مجيد توکلی سه دانشجوی دانشگاه صنعتی اميرکبير از شش مورد اتهامی در دادگاه عمومی تبرئه شده و شنبه آزاد می شوند.
محمد علی دادخواه در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: دادگاه عمومی احسان منصوری، احمد قصابان و مجيد توکلی را از ۶ مورد اتهامی توهين به مقدسات، توهين به حرم اهل بيت، توهين به مراجع تقليد، توهين به مردم شهر قم، توهين به عموم جوانان متشرع و بانوان محجبه، توهين به مسئولين نظام جمهوری اسلامی ايران اعم از رياست جمهوری و وزير علوم و رئيس دانشگاه اميرکبير تبرئه کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود : دادگاه با وجود اينکه معتقد است هر چند موارد اتهامی کار دانشجويان مذکور نبوده است اما به دليل منسوب کردن مطالب منتشر شده به بسيج دانشجويی، دچار نشر اکاذيب شده اند. بر همين اساس دادگاه حکم ۴ ماه زندان برای آن صادر کرده است که با توجه به اينکه دانشجويان بيش از ۴ ماه است در زندان به سر می برند، لزومی برای گذراندن اين مدت در زندان ندارند.

وکيل دانشجويان با بيان اينکه دادگاه بازداشت اين سه دانشجو را ادامه نمی دهد، ادامه داد : اين سه دانشجو در دادگاه انقلاب پرونده ديگری دارند و بايد وثيقه بگذارند و آزاد شوند.

به گفته وی پنج شنبه دادگستری تهران تعطيل است و شنبه دانشجويان آزاد می شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تبرئه احسان منصوری، مجيد توکلی و احمد قصابان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016