یکشنبه 2 دی 1386

احضار ابوطالب به دادگاه در پی شکايت رحيم مشايی، مهر

نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی از احضار خود به دادگاه در پی شکايت رحيم مشايی خبر داد و گفت: هيچ کس حق ندارد نمايندگان ملت را به دليل انجام وظايف نمايندگی احضار کند و هيئت رئيسه نيز بايد چنين احضاريه هايی را به نماينده تحويل دهد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر ، سعيد ابوطالب نماينده تهران و عضو کميسيون فرهنگی مجلس هفتم که درحاشيه جلسه علنی امروز با خبرنگاران گفتگو می کرد، اظهار داشت: هيئت رئيسه احضاريه های نمايندگان را بررسی می کند و وقتی مشخص شد موضوع احضاريه مربوط به انجام وظايف نمايندگی بوده، نبايد آن را تحويل نماينده دهد و صرفا می تواند احضاريه مربوط به شکايت های شخصی را به فرد تحويل نمايد.

وی افزود: وقتی من اقدام به نقد می‌کنم، عده‌ای در هيئت رئيسه به ‌طور دايم اينگونه احضاريه‌ها را به من ارايه می‌کنند و حتی يک احضاريه را چند بار می‌دهند و يک احضاريه تحويلم شد که مربوط به پنج ماه پيش بود.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس با اشاره به شکايت اسفنديار رحيم مشايی رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری و صنايع دستی از وی و احضار او به دنبال اين شکايت ، توضيح داد: هنگامی که حقوقدانان در باره حراج سر سرباز هخامنشی تذکر داده بودند که اگر مسئولان ايرانی در دادگاه حضور يابند ، موفق نمی شوند ولی آنها در دادگاه حضور يافتند و ده برابر قيمت شیء مذکور هزينه کردند و نه تنها آن را به دست نياوردند بلکه در دادگاه باختند، مطالبی در اين زمينه بيان کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابوطالب افزود: مصاحبه‌ای‌کردم و گفتم که اسناد سوء عملکرد مسوولان اين سازمان موجود است و بر اين اساس آقای رحيم مشايی به اتهام نشر اکاذيب از من شکايت‌ کرد و هيئت رئيسه مجلس نيز احضاريه‌ای دراين خصوص تحويل من داد.

او در پايان با اشاره به شکايت سال گذشته رحيم مشايی از خود نيز تصريح کرد: هيئت رئيسه مجلس پيش از اين اعلام کرده بود شکايت سازمان فرهنگی از بنده وارد نيست و امروز نيز قصد داشتند در صحن علنی درباره طرح شکايت و احضاريه های جديد تذکر دهم اما اجازه اين کار به من داده نشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احضار ابوطالب به دادگاه در پی شکايت رحيم مشايی، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016