سه شنبه 25 دی 1386

بازداشت دست کم ۹ دانشجوی ديگر در تهران، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

بر اساس اخبار رسيده، مرتضی اصلاحچی (دانشجوی فلسفه دانشگاه علامه)، آناهيتا حسينی (دانشجوی دانشگاه تهران)، سروش ثابت (علوم کامپيوتر دانشگاه شريف)، محمد پورعبدالله (مهندسی شيمی دانشگاه تهران)، ساناز اللهياری (خواهر مهدی اللهياری)، امين قضايی، سروش دشتسانی و بيتا صميمی زاد، ۹ تن از فعالان دانشجويی دانشگاه های تهران، شب گذشته بازداشت شده اند. با اين حال به نظر می رسد، شمار دانشجويان بازداشت شده بيش از ۹ نفر باشد.

خانواده اين دانشجويان، ضمن اعلام اين مطلب که "فرزندانشان از بعدازظهر روز گذشته، به منزل مراجعه نکرده و دستگاه های تلفن همراه آنان خاموش است" نسبت به شرايط آنان ابراز نگرانی کردند.

همچنين خانواده امين قضايی و سروش دشتستانی، با تأييد خبر بازداشت اين دو دانشجو، گفتند که مأموران وزارت اطلاعات با مراجعه به منزل آنان، اقدام به تفتيش و بازرسی منزل نمودند.

تاکنون از چگونگی بازداشت افراد نامبرده و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نيست. با اين وجود به نظر می رسد، کليه بازداشت شدگان به زندان اوين منتقل شده باشند.

گفتنی است، هم اکنون شمار دانشجويان بازداشتی به حدود ۶۰ نفر رسيده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش تر در روزهای ۱۱ تا ۱۶ آذرماه، حدود ۳۰ تن از فعالان دانشجويی طيف چپ از سوی نيروهای اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ انتقال يافته بودند.

کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر، ضمن هشدار به دستگاه های امنيتی نسبت به ادامه اين قبيل برخوردها با دانشجويان، نسبت به ادامه اين روند ابراز نگرانی کرده و توجه تمامی سازمان های بين المللی و حقوق بشری را نسبت به تشديد فضای اختناق و سرکوب در ايران فرا جلب می کند.

خبر تکميلی: برخی منابع نزديک به دانشجويان، افراد ديگری را نيز جزء بازداشت شدگان اعلام نموده اند که اسامی آنان به شرح زير است:

بيژن صباغ
کاوه عباسيان
مرتضی خدمايلو
بهزاد باقری


Komite.gozareshgar@gmail.com
http://www.schrr.net

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت دست کم ۹ دانشجوی ديگر در تهران، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016