پنجشنبه 18 بهمن 1386

بيانيه جمعی ازاعضای سابق و فعلی شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در اعتراض به تداوم بازداشت فعالين دانشجويی چپ

دفاع همه جانبه از حقوق و خواسته های اساسی ملت نظير آزادی بيان، آزادی های سياسی و شهروندی يکی از آرمانهای جريان دانشجويی در طول بيش از نيم قرن فعاليت حق طلبانه اش بوده است. جنبش دانشجويی طی سالهای اخير پيشتاز دفاع از حقوق مدنی آحاد جامعه فارغ از عقيده و مسلک ،اختلاف سليقه و انديشه بوده است.
همين خصلت دفاع صريح و بی شائبه از حقوق بشر و آزادی های اساسی، جنبش دانشجويی را در جايگاه آوانگارد و پيشرو جنبش دموکراتيک مردم ايران قرار داده است.
از اين رو ما به عنوان برخی از فعالين سابق و اعضای فعلی شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت که سر لوحه ی کنش های دموکراسی خواهانه ی خويش را دفاع بی قيد و شرط از حقوق بشر قرار داده ايم ضمن اعتراض به برخوردهای وسيع صورت گرفته در طی ماه های اخير با دانشجويان، بازداشت گسترده ی دانشجويان فعال چپ در دانشگاه را اقدامی در راستای تحديد آزادی بيان و عقيده و حقوق شهروندی و محدود نمودن کنش های منتقدانه ی دانشجويان در داخل دانشگاه ارزيابی کرده و ضمن ابراز نگرانی نسبت به رويه ی غير عفلانی حاکميت در برابر حقوق و آزادی های آکادميک، خواستار رعايت حقوق افراد بازداشت شده هستيم. و در اين راستا اعتراض و نگرانی خود را خصوصا نسبت به بازداشت و تداوم حبس آقای سعيد حبيبی عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، مرتضی اصلاحچی دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی و عضو شورای تهران دفتر تحکيم وحدت اعلام کرده و خواستار آزادی هر چه سريعتر ايشان و رعايت حقوق همه ی بازداشت شدگان بر اساس مفاد ۱۴، ۱۸ و ۱۹ (حق دادرسی عادلانه و حق آزادی بيان و عقيده) اعلاميه جهانی حقوق بشر هستيم. همچنين دولت جمهوری اسلامی را به رعايت تعهدات بين المللی اش بر اساس ميثاق حقوق مدنی وسياسی وتعهدات ملی اش براساس فصل سوم قانون اساسی در برابر همه شهروندان دعوت می کنيم و هشدار می دهيم که ادامه ی اين روند تنها به افزايش روزافزون شکاف دولت ملت و بيگانگی و بدبينی هرچه بيشتر مردم و دانشجويان نسبت به حاکميت منجر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اينجانبان امضا کنندگان نامه ی فوق (برخی از اعضای سابق و فعلی شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت) ضمن دعوت مسئولين نظام به رعايت حقوق شهروندی و قانونی منتقدان سياسی و دانشجويی خواستار آزادی دانشجويان بازداشت شده وبه رسميت شناختن و تضمين حقوق و آزادی های شهروندان می باشيم.

۱.مرتضی احمدی (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۲.سياوش افضلی (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۳.مهدی امينی زاده (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۴.حامد ايرانشاهی (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۵.مجتبی بيات (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۶.رضا دلبری (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۷.سيد مجتبی سادات محمدی ( دبير سابق تشکيلات دفتر تحکيم وحدت)
۸.شمس الدين سياسی راد (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۹.محمدعلی سيدنژاد (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۱۰ صابر شيخلو (عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت)
۱۱.احمد فرجی(عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت)
۱۲.مجيد فراهانی (دبيرسابق تشکيلات دفتر تحکيم وحدت)
۱۳.عبداله مومنی (دبير سابق تشکيلات دفتر تحکيم وحدت)
۱۴.فريد مدرسی (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۱۵.سيد علی اکبر موسوی خوئينی (عضو سابق دفتر تحکيم وحدت)
۱۶.مهدی عربشاهی (عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت)
۱۷.علی عزيزی (عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت)
۱۸.علی نيکونسبتی (عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم و حدت)
۱۹.علی وفقی (عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت)
۲۰.محمد هاشمی (دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت)
۲۱.بهاره هدايت (عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت)
۲۲.حنيف يزدانی (عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت)

Copyright: gooya.com 2016