شنبه 20 بهمن 1386

نگرانی نسبت به وضعيت يعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: يعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان و دبير کل انجمن جوانان صدای عدالت با گذشت ۹ ماه همچنان در بازداشت می باشد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير در ارديبهشت ۸۶ پس از برگزاری پنجمين همايش سالانه “جوانان پرسشگر، مسئولين پاسخگو” که تعدادی از مسئولين نيز در آن حضور داشتند تعدادی از اعضای شورای مرکزی انجمن از جمله يعقوب مهرنهاد دبير کل انجمن بازداشت شدند. ۵ تن از آنان پس از مدتی آزاد شدند اما مهرنهاد با گذشت ۹ ماه همچنان در بازداشت و بلاتکليفی به سر می برد. دستگيری و بازداشت اين دانشجوی کاملا غيرقانونی می باشد و مغاير با اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزادی تشکل ها و احزاب و آزاد بودن گردهم آيی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين طولانی شدن بازداشت مهرنهاد صريحا بر خلاف اصل ۳۲ قانون اساسی می باشد و بر اساس گزارشات وی در زندان تحت شديدترين شکنجه های روحی وجسمی جهت گرفتن اعترافات اجباری قرار دارد.

انجمن صدای عدالت نهادی مدنی، مستقل و داوطلب مردمی بود که توسط جوانان اداره شده و از اجتماع دانشجويان دانشگاه زاهدان و جوانان بلوچستان تشکيل گرديده بود. يعقوب مهرنهاد از چهره های شاخص اين “ان جی او” بوده که در جهت کمک به مردم محروم و فقير بلوچستان تلاش می کردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نگرانی نسبت به وضعيت يعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016