شنبه 18 اسفند 1386

نامه انتقادآميز بيش از ۵۰ نفر از دانشجويان محروم از تحصيل به احمدی نژاد، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: بيش از ۵۰ نفر از دانشجويان محروم از تحصيل دانشگاه های سراسر کشور با نگارش نامه ای انتقادی به محمود احمدی نژاد، حق فعاليت و آزادی بيان را جزء حقوق اوليه خود دانسته اند و حذف گسترده فعالين دانشجويی را از سطح دانشگاه ها در آستانه انتخابات مجلس محکوم کرده اند. متن کامل اين نامه به شرح زير است:


جناب آقای محمود احمدی نژاد، رياست جمهوری اسلامی ايران

با سلام

انتخاب شما به عنوان رييس جمهور نهم ايران قطعاً يکی از سخت ترين دوران ها را برای کشور، بالاخص جامعه دانشجويی، رقم زد. دورانی که فعاليت های دانشجويی تحت شديدترين فشارها، به سوی وضعيتی غم بار سوق يافت.

جناب آقای دکتر، جامعه دانشجويی کشور پيش از اين پيش بينی می نمود که با انتخاب شما، قطعاً تصميم بر اين خواهد بود تا نهادهای دانشجويی تا حدی محدود گردند. اما عملکردی چنين بی خردانه، حتی از سوی فردی چون شما هم برايمان قابل تصور نبود. شايد نگاشتن اين نامه دردی از حال ما دوا نکند، با اين حال لازم دانستيم از سر دلسوزی مطالبی را به اطلاع برسانيم تا شايد در ادامه، اوضاع را دقيق تر بنگريد و عمل کنيد:

۱- لازم است بدانيد که اين انقلاب بر سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی استوار است و قرار بود در اين مملکت حتی مارکسيست ها هم اجازه سخن گفتن داشته باشند. اما چه کسی گمان می کرد روزی انجمن اسلامی، به عنوان تنها نهاد منتقد دانشجويی در دانشگاه ها، هم تعطيل گردد و فعالين آن با تهديد، تعليق و زندان از فعاليت منع گردند؟!

۲- امروز ترکيب تشکل های دانشجويی به گونه ای است که همگی يا طرفدار سرسخت دولتند يا اساساً جايگاهی برای انتقاد به شما ندارند. در اين ميان تنها نشريات دانشجويی مجالی اندک برای دانشجويان مستقل بوده و کورسوی اميدی برای آنان به جای می گذارد. اما متاسفانه خاطره غم انگيز انتشار چهار نشريه با لوگوی جعلی که سبب گرديد سه دانشجوی بی گناه پلی تکنيک، آقايان احسان منصوری، مجيد توکلی و احمد قصابان، با وجود صدور حکم تبرئه و پس از گذشت بيش از ۱۰ ماه همچنان در بازداشت بمانند، هر مدير مسئولی را دچار اين ترديد می سازد که مبادا مطرح نمودن انتقادات تند و تيز نسبت به جنابعالی سبب شود که نشريه وی نيز جعل گردد.

۳- «افتخار اين دولت اين است که بازترين فضای سياسی را در طول تاريخ کشور ايجاد کرده است». اين گوشه ای از سخنان شما در دانشگاه است. البته اگر کسی به کارنامه ۳۰ ماهه دولت جنابعالی بنگرد گمان می کند که شايد منظور آقای رييس جمهور، کشور ديگری است و يا اين که بازداشت های گسترده دانشجويان و احکام محروميت از تحصيل که آمار هر يک به بيش از ۱۰۰ مورد می رسد، همگی مصداق فضای باز سياسی مورد ادعای جنابعالی هستند. البته برای جامعه دانشجويی کشور اينک روشن شده که تناقض گويی خصيصه بارز دولت مهرورزی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۴- اينک نيز که در آستانه انتخابات مجلس قرار داريم، حذف گسترده منتقدين دولت از دانشگاه ها همگام با رد صلاحيت کانديداهای مجلس حاکی از آن است که اراده ی حاکم در صدد است تا بساط هر گونه نقد را از سطح جامعه برچيند.

با توجه به تمامی موارد بالا، ما، دانشجويان تعليقی دانشگاه های کشور، حق فعاليت و آزادی بيان را جزء حقوق اوليه خود دانسته و حذف گسترده فعالين دانشجويی را از سطح دانشگاه ها در آستانه انتخابات مجلس محکوم می کنيم.


دانشجويان محروم از تحصيل امضا کننده اين نامه:

دانشگاه اصفهان: مازيار معصومی، ارسلان صادقی، علی رهنما و عليرضا داوودی
دانشگاه اميرکبير: اسماعيل سلمانپور، آرش آرمون، سجاد ويس مرادی، مجيد شيخ پور، ناصر پويافر، نيما گرشاسبی، يوسف رشيدی و نريمان مصطفوی
دانشگاه تهران: ميلاد عزيزی، سلمان يزدان پناه و رضا نگه داری
دانشگاه شاهرود: فرخنده بختيارزاده، علی قلی زاده، اشکان مدنی، فهيمه مير لوحی و جواد صفدری
دانشگاه علامه: سليمان محمدی، کوروش جنتی، فرهنگ سلامی، آيدين اخوان، مازيار سميعی، اميرحسين ايرجی، رشيد اسماعيلی، صادق شجاعی، عليرضا موسوی، عسل اخوان، مهديه گلرو، مجيد دری و ماندانا چترچی
دانشگاه کرمان: محسن خسروی، حسن حسينی، محمود هادی پور، حسام سعيدی
دانشگاه همدان: امين نظری، محمد صيادی، مهدی جمالوند و سياوش حاتم
دانشگاه ياسوج: مجتبی نظری، محسن موسوی، امين خسروی و الهام علوی
امير رئيسيان، رسول مظفريان، سامان فيروزی، عليرضا ارشادی فر، مسعود نظری فرد، مسعود قربانی نژاد، مهدی چاووشيان

Copyright: gooya.com 2016