شنبه 10 فروردین 1387

اميرفرشاد ابراهيمی آزاد شد، اطلاعيه نسرين بصيری

هموطنان،
ياران
دکتر امير فرشاد ابراهيمی که برای ديدار مادر بيمارش به استامبول سفر کرده بود و از جانب ماموران مرزی ترکيه بازداشت شده بود، اينک به برلين بازگردانده شد. در طول بازداشت پليس و ماموران مرزی ترکيه ابراهيمی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و با زندانی کردن در آبريزگاهی تنگ ، بازجويی های ممتد و گرفتن فيلم مورد آزاد قرار دادند.
در طول اين برنامهء مفصل، چمدان و وسايل شخصی امير فرشاد ابراهيمی را از وی گرفتند . مدت کوتاهی هم شخصی خود را شبانه به فرودگاه رساند که خود را محمد تقی اصفهانی معرفی کرد و به گفتهء خودش از جانب نمايندگی ايران در استامبول آمده بود. در بازجويی ها ماموران مرزی و اطلاعات ترکيه از امير فرشاد ابراهيمی خواستند تا بازگو کند با کداميک از مخالفان حکومت اسلامی در آلمان ارتباط دارد و در استامبول قصد داشته با کداميک از پناهندگان و مخالفان حکومت اسلامی ايران ملاقات کند. وی از پاسخ به سوال اول سر باز می زند و در پاسخ سوال دوم تاکيد کرد که تنها برای ديدار خانواده و مادر بيمارش به استامبول آمده است.
اين ماجرای غريب به کمک شما ياران و با تلاش های پيگير نمايندگان مجلس آلمان و پارلمان اروپا و نيز وزارت امور خارجۀ آلمان پايان خوشی داشت و سرانجام امير فرشاد ابراهيمی را به آلمان باز گرداندند. ابراهيمی ساعت ۱۵:۱۰ روز جمعه ۲۸ مارس به همراه يک مامور امنيتی ترکيه وارد فرودگاه تگل برلين شد و پاسپورت اتباع خارجی وی را به پليس مرزی آلمان تحويل داد و اظهار داشت که امير فرشاد ابراهيمی از ترکيه اخراج شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چمدان حاوی وسايل شخصی ابراهيمی که شامل يادداشت ها و حافظهء کامپيوتری وی می باشد و در اختيار پليس مرزی ترکيه بود تا کنون به برلين نرسيده است. فرشاد ابراهيمی در فرودگاه برلين از دست ماموران مرزی ترکيه ، به دليل ضرب و شتم و سلب آزادی به پليس آلمان شکايت برد و سپس به توصيهء پليس برای صورت برداری از آسيب هايی که بر اثر خشونت ماموران مرزی ترکيه به وی وارد شده بود به بيمارستان صليب سرخ وست اند مراجعه کرد . در پايان لازم به تذکر است که وزارت امور خارجۀ آمريکا به پاس تلاش های پيگيرانۀ دکتر امير فرشاد ابراهيمی به عنوان کارشناس امور ايران در يک نهاد صلح آمريکايی ، به فوريت برای رهايی وی از چنگال پليس امنيتی ترکيه اقدام کرد. در ضمن خانوادهء ابراهيمی از تلاش های تک تک شما دوستان که ايشان را تنها نگذاشتيد و با مهربانی يا کمک های تاثير گذار خود از فرستادن وی به ايران جلوگيری کرديد صميمانه سپاسگزار است.

نسرين بصيری

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اميرفرشاد ابراهيمی آزاد شد، اطلاعيه نسرين بصيری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016