شنبه 24 فروردین 1387

خلیل‌زاد نامزد ریاست ‌جمهوری افغانستان می‌شود، رادیو زمانه

زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در سازمان ملل که اصالتاً افغانستانی است، قصد دارد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان شود.

پیشتر این دیپلمات متولد افغانستان، در ۲۳ اسفندماه سال ۸۶ برخی گزارش‌ها را مبنی بر اینکه ممکن است با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری «حامد کرزای» برای دست یافتن به این جایگاه تلاش کند، رد کرده بود.

با این حال به‌ گزارش خبرگزاری «نووستی» روسیه، آقای خلیل‌زاد شب گذشته با ظاهر شدن در تلویزیون کابل و مطرح کردن این خبر که قصد دارد سمت خود را ترک کند و به مردم افغانستان خدمت کند، به احتمالاتی که پیش از این در مورد بلندپروازی‌های سیاسی‌اش مطرح می‌شد، مهر تائید زد.

خبرگزاری ایسنا هم به نقل از روزنامه عکاظ (چاپ عربستان سعودی) نوشت، خلیل‌زاد، ظرف چند ماه آینده از سمت خود رسماً استعفا داده و برای شرکت در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری افغانستان آماده می‌شود.

براساس گزارش منابع افغان و نزدیک به خلیل‌زاد، هواداران وی از ماه‌ها پیش مشغول گفتگو با گروه‌های پشتون، تاجیک، ازبک و هزاره هستند تا حمایت سران آنها برای حضور خلیل‌زاد در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری افغانستان را به‌دست آورند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خلیل‌زاد پشتون است، اما در مزار شریف در شمال افغانستان متولد شده و در کابل تحصیلات خود را گذرانده است.

این دیپلمات بلند‌پایه آمریکا به روزنامه عکاظ گفت: «من قبلاً گفته بودم، برای هیچ پستی در افغانستان نامزد نخواهم شد، اما برای خدمت به ملت افغانستان حاضر هستم در این عرصه حضور داشته باشم.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خلیل‌زاد نامزد ریاست ‌جمهوری افغانستان می‌شود، رادیو زمانه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016