سه شنبه 24 اردیبهشت 1387

پليس افغانستان مديرکل روابط عمومی کتابخانه ملی ايران را بازداشت کرد، مهر

حامد ياری مديرکل روابط عمومی و امور بين الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران ظهر امروز از سوی پليس افغانستان بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار مهر، وی که به همراه هيئتی از کتابخانه ملی و برای حضور در نشستی که به منظور تقويت مراکز استانی اين کتابخانه در زاهدان برپا شده بود، به اين استان سفر کرده است، در نوار مرزی ايران با افغانستان از سوی پليس اين کشور بازداشت شد.

اين اتفاق حوالی ظهر امروز (ساعت ۱۲) و طی بازديدی که هيئت مذکور از نوار مرزی ايران با افغانستان به عمل می آورد، رخ داد. در پی آن، اين مقام مسئول ايرانی در مرز "ميلک" توسط پليس مرزی افغانستان بازداشت و تحويل مقامات امنيتی ولايت "نيمروز" اين کشور شد. مقامات مذکور نيز پس از دقايقی وی را به شهر "زرنج" مرکز ايالت مذکور منتقل کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پی بازداشت مديرکل روابط عمومی و امور بين الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با رايزنی مقامات استانداری سيستان و بلوچستان و با دخالت مستقيم "حسن محمدزاده فراهانی" معاون سياسی امنيتی اين استانداری و انجام مذاکرات با مقامات مرزی افغانستان، وی پس از گذشت بيش از دو ساعت، آزاد و تحويل مقامات ايرانی شد.

پليس افغانستان، علت اين اقدام را ورود غير قانونی اين مقام ايرانی به اين کشور اعلام کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پليس افغانستان مديرکل روابط عمومی کتابخانه ملی ايران را بازداشت کرد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016