جمعه 3 خرداد 1387

تجمع در برابر سفارت امارات به خشونت کشيده شد، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر


تجمع مردمی در برابر سفارت امارات در تهران که با حضور بيش از ۱۵۰۰ نفر در ساعت ۵ بعدازظهر امروز آغاز شده بود، با دخالت نيروهای انتظامی و يگان ضدشورش به تشنج و درگيری انجاميد.

بنابر گزارشها، ساعت ۵ بعدازظهر امروز، جمعيتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر با تجمع در برابر سفارت امارات در خيابان ظفر، نسبت به سياست های کشورهای عربی در مورد تحريف نام خليج فارس اعتراض کردند. اما پس از مدتی با استقرار نيروهای ضد شورش و ضرب و شتم حاضرين در تجمع، اين مراسم به تشنج کشيده شد.

شاهدان عينی گزارش می دهند در جريان حملات نيروهای امنيتی، مردم به شدت مورد ضرب و شتم قرارگرفته اند و خيابان ولی عصر حد فاصل ميدان ونک تا پارک ملت همچنان اوضاع ناآرامی دارد.

از جمله شعارهای سر داده شده در اين تجمع" سکوت تو هم ميهن خيانت است به ملت" و " نيروی انتظامی خجالت خجالت" بوده است، همچنين تجمع کنندگان بارها با سر دادن سرود "ای ايران" و "يار دبستانی" اعتراض خود را نسبت به برخورد نيروهای امنيتی حاضر در محل اعلام داشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفته می شود در جريان اين تجمع که با خشونت زياد از سوی نيروهای ضد شورش همراه بوده است، تعدادی نيز بازداشت شده اند. تاکنون از هويت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نيست.

کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع در برابر سفارت امارات به خشونت کشيده شد، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016