چهارشنبه 29 خرداد 1387

معاون امنيتی وزارت کشور: از کشته شدن دو نيروی پاسگاه سراوان خبر نداريم، ايسنا

ـ امنيت کشور از دو سال قبل بهتراست
ـ برادر عبدالمالک ريگی دراختيار دستگاه‌ امنيتی است

معاون امنيتی وزارت کشور درباره اخباری مبنی بر حمله اشرار و نيروهای وابسته به عبدالمالک ريگی به پاسگاه سراوان و انتقال افرد اين پاسگاه به پاکستان و کشتن دو نفر از اعضای آن توسط اشرار گفت: هنوز خبری در مورد اين‌که دو نفر از اعضای اين پاسگاه توسط اشرار کشته شده‌اند، دريافت نکرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) عباس محتاج صبح روز چهارشنبه در حاشيه‌ جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اشرار تهديد کرده بودند که اگر خواسته‌های‌شان عملی نشود، اقداماتی را انجام می‌دهند، ولی ما هنوز خبری مبنی بر اين‌که دو نفر از نيروهای پاسگاه را کشته‌اند، دريافت نکرده‌ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی خاطرنشان کرد: اين گروه خواسته‌های خود را در بيانيه‌ای اعلام کرده بود که از جمله‌ اين خواسته‌ها آزادی مجرمانی بود که با حکم دادگاه زندانی شده‌اند.

وی در مورد اقدامات جمهوری اسلامی ايران در برابر اقدامات اشرار گفت: ما در اين ارتباط نامه‌ای را به وزارت کشور پاکستان نوشته‌ و از آن‌ها درخواست کمک کرده‌ و به آن‌ها گفته‌ايم که انتظاری نداريم که از داخل کشور پاکستان عملياتی عليه ايران صورت بگيرد. البته وزارت کشور پاکستان تاکنون همکاری‌های خوبی با ما داشته از جمله در مورد استرداد برادر عبدالمالک ريگی.

معاون امنيتی وزارت کشور، ادامه داد: تماس‌های ما با وزارت کشور پاکستان برقرار است.

وی درباره دليل تکرار چندين باره حادثه‌ای مانند پاسگاه سراوان که از سوی خبرنگاران مطرح شد، گفت: من نمی‌دانم که اين چندمين بار است که شما می‌گوييد ولی اين يک ضعف است. حوادث اينچنينی حوادث تلخی است و اميدواريم اگر اين اتفاقات در گذشته رخ داده در آينده تکرار نشود.

وی همچنين به اقدامات امنيتی و اطلاعاتی که تاکنون برای ايجاد امنيت در مرزها صورت گرفته اشاره کرد و گفت: مثلا دو گروه اخيرا توسط قرارگاه شرق کشور دستگير شده‌اند.

محتاج همچنين بار ديگر در پاسخ به اين سوال که درخواست گروه‌هايی که به پاسگاه سراوان حمله کرده‌اند چيست؟ گفت: آن‌ها درخواست‌های‌شان را طی بيانيه‌ای اعلام کرده‌اند که از جمله‌ی آن آزادی مجرمينی است که به حکم دادگاه زندان رفته‌اند و قطعا ما نمی‌توانيم درخواست‌های غير قانونی را اجابت کنيم.

وی همچنين در مورد ترور قاضی سراوان، گفت: در اين ارتباط تعدادی دستگير شده‌اند و ما در حال بررسی در اين مورد هستيم.

معاون امنيتی وزارت کشور هم‌چنين درباره اخباری مبنی بر وابستگی دو گروه از نيروهای اشرار که گفته شده توسط نيروهای اطلاعاتی و امنيتی دستگير شده‌اند گفت: اين گروه‌ها وابسته به جريان عبدالمالک ريگی بوده‌اند.

وی در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين‌که برادر عبدالمالک ريگی پس از تحويل از سوی نيروهای پاکستانی به ايران در کجاست؟ گفت: اين فرد در اختيار دستگاه‌های امنيتی است تا بررسی‌های لازم در مورد وی صورت ‌گيرد.

وی درباره هزينه آزادی تبعه ژاپنی به گروگان گرفته شده برای جمهوری اسلامی ايران نيز گفت: اين امر برای ما هزينه‌ای نداشت و در واقع ما معامله‌ای نکرديم، بلکه توسط کار اطلاعاتی دوستان وزارت اطلاعات آزاد شد.

محتاج همچنين درباره تاثير بودجه‌هايی که تاکنون مجلس شورای اسلامی برای امنيت کشور اختصاص داده است، گفت: اين بودجه‌ها تاثير خاص خود را داشته است و شما بايد توجه کنيد که ما دارای مرزهای طولانی هستيم و مسائل در يکسال يا چند ماه حل نمی‌شود. البته پيشرفت‌های خوبی در اين زمينه داشته‌ايم ولی به نقطه مطلوب و نهايی خود نرسيده‌ايم و اين چندين سال طول می‌کشد و زمانبر است.

وی تاکيد کرد: در حال حاضر امنيت در کشور نسبت به سال‌های قبل از جمله دو سال قبل بهتر شده ولی ما هنوز به نقطه مطلوب نهايی‌مان نرسيده‌ايم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون امنيتی وزارت کشور: از کشته شدن دو نيروی پاسگاه سراوان خبر نداريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016