سه شنبه 18 تیر 1387

بی خبری از وضعيت دانشجويان بازداشت شده، کميته گزارشگران حقوق بشر

فعالان دانشجويی بازداشت شده در روزهای اخير، پس از انتقال به بند ۲۰۹ تاکنون هيچ گونه تماسی با خانواده های خود نداشته اند.
خانواده سلمان سيما، دانشجويی دانشگاه آزاد و مديرمسئول نشريه توقيف شده "سخن تازه" می گويند که روز يکشنبه، تعدادی مأمور لباس شخصی در حالی که سلمان را در خيابان بازداشت کرده و او را با خود به منزل آورده بودند، ضمن تفتيش منزل مقداری از لوازم او را همراه با خود بردند. در حکم مأموران محل بازداشت اين دانشجو بند ۲۰۹ زندان اوين و مدت بازداشت وی ۲۴ ساعت قيد شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين حال پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان بازداشت، از وضعيت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نيست و احتمال می رود قرار بازداشت آنان تمديد شده باشد.
سلمان سيما از فعالان دانشجويی دانشگاه آزاد پيش تر به دليل فعاليت های خود از سوی کميته انضباطی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب به دو ترم محروميت از تحصيل و تبعيد به واحد دانشگاهی کرج محکوم شده بود.
همچنين مجيد خدايی ديگر فعال دانشجويی دانشگاه آزاد نيز روز پنج شنبه در منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ انتقال يافت.
مجيد اسدی ديگر دانشجويی است که در روزهای گذشته از سوی نهادهای امنيتی بازداشت شده است.
همزمان با دور جديد بازداشت دانشجويان در تهران، در مشهد نيز ۵ تن از فعالان دانشجويی دستگير شده اند، اين دانشجويان عضو کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه در مشهد بوده اند. علی قلی زاده، عضو انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود، علی صابری، عضو انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير، رضا عرب، دبير انجمن اسلامی دانشگاه مازندران، مهدی قدسی و اشکان آرشيان، عضو انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد،افرادی هستند که به دلايل نامعلوم به بازداشت نيروهای امنيتی در آمده اند.
گفتنی است هر ساله با نزديک شدن به سالگرد تظاهرات دانشجويی ۱۸ تيرماه، نهادهای امنيتی با اعمال فشارهای مضاعف بر فعالان دانشجويی اقدام به بازداشت آنان می کنند. در طی سال های گذشته اين نهادها همواره مانع از برگزاری مراسمی در بزرگداشت ۱۸ تيرماه شده اند.
لازم به يادآوری است از دانشجويان و افراد بازداشت شده در جريان تظاهرات ۱۸ تير، اکبر محمدی پس از تحمل ۷ سال حبس و شکنجه در پی اعتصاب غذا در زندان اوين جان باخت و بهروز جاويد تهرانی، همچنان درحال گذران دوران محکوميت خود در زندان رجايی شهر می باشد.

Komite.gozareshgar@gmail.com

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بی خبری از وضعيت دانشجويان بازداشت شده، کميته گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016