پنجشنبه 20 تیر 1387

آزادی پنج دانشجو؛ ۱۵ نفر از دانشجويان همچنان در بازداشت به سر می برند، خبرنامه شيراز

خبرنامه شيراز - توحيد دولتشناس دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد و امير علی بيات مختاری دانشجوی دانشگاه سجاد مشهد، مهدی قدسی و دو نفر ديگر از دانشجويان مشهد آزاد شدند با اين حال با بازداشت پيام شکيبا، آرش رايجی و حسن جنيدی سه فعال دانشجويی ديگر در زنجان تعداد دانشجويانی که در چند روز گذشته دستگير و همچنان در بازداشت به سر می برند به ۱۵ نفر رسيده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در چندين روز اخير علی قلی زاده، علی صابری، رضا عرب، مهدی قدسی، اشکان ارشيان، امير سرابی، مجتبی عمادپور، امير علی بيات مختاری، گذشته توحيد دولتشناس، محمد زراعتی، فرزاد حسن زاده، سجاد رجبی ،محمد ميزبان و محمد احسانی در مشهد و مجيد اسدی، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبايی، مهدی خدايی و سلمان سيما، از فعالين دانشجويی دانشگاه آزاد، در تهران بازداشت شده بودند.

موج جديد سرکوب دانشجويان در حالی توسط نهادهای امنيتی و قضايی آغاز شده است که دانشگاه ها به دليل سپری کردن تابستان در ايام تعطيل خود قرار دارند. فعالين دانشجويی سراسر ايران، ظرف روزهای گذشته اعتراضات خود را به اين بازداشت ها اعلام کرده اند و نسبت به عواقب اعمال سرکوبگرانه حاکميت هشدار داده اند.

به نظر می رسد اين اقدام نهادهای امنيتی نشانه ی ترس از گسترش و اثرگذاری جنبش دانشجويی در ايران ناشی شده باشد، چرا که دانشگاه های ايران سال پرتنشی را از سر گذرانده اند و احتمالا سال تحصيلی آينده نيز شاهد اعتراضات گسترده تری از طرف دانشجويان خواهيم بود. نهادهای امنيتی و قضايی سعی دارند با بازداشت گسترده فعالين دانشجويی و با ايجاد جو رعب و وحشت در دانشگاه از حرکت های دانشجويی ممانعت به عمل آورند.

يکی از فعالين دانشجويی دانشگاه شيراز در مصاحبه با خبرنامه شيراز، اين اقدامات حاکميت را بی اثر خواند و گفت: « اقدامات سرکوبگرانه هيچ گاه نتوانسته اند قطار جنبش دانشجويی را متوقف کنند، تجربه نشان داده است که دانشجويان در شرايط بازداشت و سرکوب نسبت به انجام حرکت های اعتراضی بيشتر تحريک خواهند شد و دامنه ی حرکات خود را گسترش خواهند داد.» وی از دانشجويان سراسر کشور خواست تا با برگزاری اعتصاب غذا در دانشگاه ها اعتراضات خود را به سياست های سرکوبگرانه از هم اکنون آغاز کنند و اجازه ندهند در شرايط تعطيلی دانشگاه ها، دوستانشان در حبس و بازداشت بمانند.

Copyright: gooya.com 2016