شنبه 29 تیر 1387

محمد احسانی، سجاد رجبی و محمد ميزبان آزاد شدند، ۱۸ دانشجو همچنان در بازداشت هستند، اميرکبير


خبرنامه اميرکبير: محمد احسانی، دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه سيستان و بلوچستان، سجاد رجبی و محمد ميزبان، سه فعال دانشجويی بازداشت شده در مشهد با تبديل قرار بازداشت از زندان آزاد شدند.

فعالين دانشجويی در مشهد در سه نوبت بازداشت شدند. در نوبت اول پنج دانشجو به نام های توحيد دولتشناس، سجاد رجبی، محمد ميزبان، محمد زراعتی و فرزاد حسن زاده بازداشت شدند. پس از آن و در آستانه سالگرد ۱۸ تير پنج دانشجوی ديگر به نام های مهدی قدسی، علی قلی زاده، علی صابری، رضا عرب و اشکان آرشيان بازداشت شدند. دو روز پس از آن چهار دانشجوی ديگر به نام های امير سرابی، اميرعلی بيات مختاری، محمد احسانی و مجتبی عمادپور دستگير شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنامه اميرکبير روز ۲۲ تيرماه توحيد دولتشناس، مهدی قدسی، امير سرابی، اميرعلی بيات مختاری و يک دانشجوی ديگر که نام وی در خبرها نيامد از زندان آزاد شدند. اواخر همين هفته سجاد رجبی، محمد ميزبان و محمد احسانی آزاد شدند.

محمد احسانی در پی بازداشت ۵ فعال دانشجويی در روز ۱۷ تيرماه در مشهد، در روز ۱۹ تير به همراه چند نفر ديگر بازداشت و روانه بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد شد. احسانی از جمله دانشجويانی بود که پيگير وضعيت دانشجويان در بند مشهد بود. فعالين دانشجويی مشهد حال عمومی احسانی را پس از آزادی از زندان مساعد توصيف کرده اند. اين فعال دانشجويی مدتی را که در بازداشت بوده در سلول انفرادی به سر برده است.

از سری اول بازداشت های شهر مشهد محمد زراعتی و فرزاد حسن زاده، از سری دوم علی قلی زاده، علی صابری، رضا عرب و اشکان آرشيان و از سری سوم مجتبی عمادپور همچنان در بازداشت به سر می برند. از آن جا که از ميان دانشجويان آزاد شده هنوز نام يک نفر از آن ها اعلام نشده به نظر می رسد از ميان زراعتی، حسن زاده و عمادپور يکی از آن ها آزاد شده باشد.

بر اين اساس تعداد دانشجويانی که اخيرا بازداشت شده اند به ۱۸ نفر می رسد و اسامی آن ها به اين ترتيب خواهد بود: تهران(۵ نفر): محمد هاشمی، بهاره هدايت، مجيد اسدی، سلمان سيما و مهدی خدايی. مشهد (۶ نفر): محمد زراعتی، فرزاد حسن زاده، علی قلی زاده، علی صابری، رضا عرب، اشکان آرشيان و مجتبی عمادپور. زنجان(۳ نفر): پيام شکيبا، آرش رايجی و حسن جنيدی. تبريز(۴ نفر): سجاد رادمهر، آيدين خواجه ای، فراز زهتابی و داريوش حاتمی.

Copyright: gooya.com 2016