دوشنبه 31 تیر 1387

به دنبال صدور حکم جلب، احمد زيد آبادی با صدور قرار قانونی آزاد گرديد، ادوار نيوز


ادوارنيوز: دکتر احمد زيدآبادی دبيرکل سازمان دانش آموختگان ايران صبح يکشنبه بازداشت و بدنبال حضور در دادگاه با صدور قرار کفالت آزاد گرديد.

به گزارش خبرنگار ادوارنيوز ماموران مجتمع قضايی کارکنان دولت صبح يکشنبه با مراجعه به منزل احمد زيد آبادی، وی را بازداشت کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خانم محمدی گرگانی همسر احمد زيد آبادی در گفتگوی کوتاهی با ادوارنيوز با تاييد اين خبر گفت: افرادی که خود را ماموران دادگاه کارکنان دولت معرفی می کردند با به صدا در اوردن زنگ منزل از آقای زيد آبادی خواستند برای دريافت يک احضاريه به مقابل درب بيايد اما بعد از رفتن ايشان به جلوی درب منزل، وی را بازداشت کرده و با خود بردند.

عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش اموختگان نيز با تاييد صدور حکم جلب و قرار کفالت برای احمد زيد آبادی گفت: ماموران دادسرای کارکنان دولت صبح يکشنبه آقای زيد آبادی را جلب و به مجتمع قضايی ميدان ارک منتقل می سازند.
مومنی با اشاره به تفهيم اتهام "تبليغ عليه نظام"به زيد آبادی افزود: قاضی در خصوص يکی از مقالات آقای زيد آبادی که در آن به عدم وجود آزادی بيان در ايران اشاره شده بوده است، اتهام تبليغ عليه نظام را تفهيم و همچنين سوالاتی را پيرامون پايگاه اطلاع رسانی سازمان دانش آموختگان ايران(ادوارنيوز) مطرح می سازد و نهايتا آقای زيد آبادی با صدور قرار کفالت آزاد می شود.

سخنگوی سازمان ادوار تحکيم با محکوم کردن نحوه برخورد با دبيرکل اين سازمان گفت: آزاديهای سياسی و حق فعاليت مدنی از بديهی ترين حقوق شهروندان است ، و دولت متعهد به پذيرش وتضمين اين حقوق است. از اينرواجزاء حکومت موظف به حمايت از ايجاد وگسترش نهادهای مدنی و سازمانهای سياسی به عنوان تقويت کننده بسترهای مشارکت مردم برای نهادينه کردن مشارکت مردم هستند.

در شرايطی که اصول متعددی در قانون برحق شهروندان در برخورداری از آزاديهای سياسی و تشکيل احزاب به رسميت شناختن امکان فعاليت آنها تاکيد می کند ،برخلاف موازين قانونی فعالين سياسی با فشارهای فزاينده ای از سوی برخی ارکان حاکميت مواجه هستند .

مومنی با اشاره به جلب دکتر احمد زيد آبادی گفت: برخوردی که منجر به صدور حکم جلب دبير کل سازمان ادوار تحکيم جناب آقای زيدآبادی شد علاوه بر آنکه مغاير با حقوق قانونی شهروندان هست نشانگر نوع نگاه منفی به فعاليت ا حزابی است که رويکرد انتقادی نسبت به وضع موجود دارند..
عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ادامه داد اينگونه برخوردهای غير حقوقی در خصوص فعالان سياسی که به صورت رسمی و قانونی فعاليت می کنند جای نگرانی جدی دارد .زيرا زمانی که در جامعه با شخصيت های سياسی شناخته شده و احزاب قانونی ودارای شناسنامه بی آنکه ترتيبات قانونی وحقوقی برای آنها به رسميت شناخته شود اينچنين برخوردی صورت می گيرد ، با شهروندانی که فاقد تشکيلات و يا ناشناخته اند به چه شکلی برخورد می کنند و آيا اساسا حقوقی برای آنها متصور هستند؟ با کمال تاسف در حالی که قاضی می تواند با صدور احضاريه رسمی فعالان سياسی شناخته شده را احضار کند، دبيرکل يک سازمان قانونی را در برابر منزلش جلب، و به دادگاه منتقل می سازند.
مومنی گفت: آقای احمد زيد آبادی از فعالان خوشنام عرصه سياسی و مطبوعاتی کشور است که تمامی فعاليتهای سياسی ومطبوعاتی وی به شکل مدنی ومسالمت آميز انجام می گردد .سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکيم) به عنوان نهادی که برای تحقق دموکراسی و حقوق بشر می کوشد خود را موظف به دفاع در قبال عملکرد اعضاء مجموعه وبخصوص دبيرکل سازمان می داند و به دليل عملکرد شفاف و روشن اش آماده پاسخگويی به افکار عمومی و هر محکمه ای است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به دنبال صدور حکم جلب، احمد زيد آبادی با صدور قرار قانونی آزاد گرديد، ادوار نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016