سه شنبه 15 مرداد 1387

اطلاعيه کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد) در رابطه با اعدام يعقوب مهر نهاد

رژيم جمهوری اسلامی روزنامه نگار بلوچ را به جوخه مرگ سپرد

جنايتکاران اسلامی حاکم بر ايران روزنامه نگار و فعال اجتماعی، يعقوب مهر نهاد را سحرگاه روز چهاردهم مردادماه ١٣٨٧ همراه يک زندانی ديگر در زندان زاهدان به جوخه مرگ سپردند. اين روزنامه نگار با اتهام واهی وابستگی به گروه جندالله در ارديبهشت سال ١٣٨۶ دستگير و بعد از ماه ها شکنجه، در شهريور همان سال در يک دادگاه فرمايشی به مرگ محکوم شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يعقوب مهر نهاد ٢٨ ساله و دبير انجمن" جوانان صدای عدالت" بود که در حوزه آموزش زبان به جوانان و برگزاری کنسرتهای موسيقی فعاليت داشت. اين نخستين بار نيست رژيم جمهوری اسلامی فعالين سياسی و اجتماعی و مخالفان خود را با اتهامات دروغين به جوخه مرگ می سپارد. هم اکنون نيز تعدادی از فعالانه حوزه اجتماعی از جمله معلم کاميارانی فرزاد کمانگر، فرهاد وکيلی و علی حيدريان را به مرگ محکوم کرده و هر لحظه ممکن است آنها را به جوخه مرگ به سپارد.

کانون زندانيان سياسی ايران(در تبعيد) مرگ يعقوب مهر نهاد را قويا محکوم می کند و به شدت نگران جان سه زندانی فوق الذکر است که به اتهام واهی همکاری با حزب حيات کردستان ايران(پژاک) به مرگ محکوم شده اند.

مجازات مرگ قتل عمد دولتی است و جنايت محسوب می شود. کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد) خواهان لغو مجازات مرگ به ويژه مرگ سه فعال اجتماعی کرد است.

کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد)
١۵مرداد ١٣٨٧ برابر با ۵ اوت ۲٠٠٨

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه کانون زندانيان سياسی ايران (در تبعيد) در رابطه با اعدام يعقوب مهر نهاد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016