شنبه 23 شهریور 1387

اعتصاب در روزنامه اعتماد، شهرگان

علی خدابخش، سرمايه گذار روزنامه اعتماد به بخش اداری روزنامه دستور داده تا مانع ورود امضاء کنندگان نامه اعتصاب، به ساختمان تحريريه روزنامه شوند.

شهرگان: تاخير سه ماهه در پرداخت حقوق و رفتار نامناسب سرمايه گذاران روزنامه اعتماد با خبرنگاران و روزنامه نگاران، موجب شده که نامه‌ای حاوی خبر اعتصاب تحريريه اين روزنامه به دست مسوولان آن برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين نامه که به علی خدابخش، سرمايه گذار روزنامه اعتماد داده شده، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شاغل در اين روزنامه در هفته آينده يک ساعت با تاخير، کار خود را آغاز خواهند کرد و اگر خواسته‌های آنها برآورده نشود، اين مدت زمان را افزايش خواهند داد و در نهايت دست از کار خواهند کشيد.
تاکنون بيش از ۲۵ نفر از خبرنگاران و اعضای تحريريه روزنامه اعتماد اين نامه را امضاء کرده‌اند. اما علی خدابخش با ديدن اين نامه، همه امضاء کنندگان نامه را تهديد به اخراج کرده و با صدای بلند درتحريريه گفت: " من برای کسی دعوت نامه نفرستاده‌ام . شرايط کار در اينجا و هر جای ديگری که علی خدابخش باشد، همين است. هر کس نمی خواهد برود. "او همچنين به بخش اداری روزنامه اعتماد دستور داده تا مانع ورود امضاء کنندگان نامه اعتصاب به ساختمان تحريريه روزنامه شوند.
وی پيش از اين سرمايه گذار روزنامه شرق بود که پس از تعطيلی آن تاکنون اقدامی برای تسويه‌حساب با روزنامه نگاران و نويسندگان آن نکرده است. خدابخش و ديگر شرکايش هم اکنون سرمايه گذار روزنامه سرمايه و هفته نامه ۴۰چراغ هستند و در تدارک راه اندازی روزنامه روزگار نيز هستند.
از روزنامه اعتماد خبر می‌رسد که از ابتدای شروع سال جديد تاکنون هيچ گونه پرداختی بابت هزينه‌های بيمه و خدمات درمانی پرسنل و شاغلان اين روزنامه صورت نگرفته و کارکنان آن برای تمديد دفترچه‌های بيمه خود با مشکل مواجه‌اند. اين در حالی است که هر ماه و پيش از پرداخت حقوقشان مبلغی به عنوان حق بيمه از حقوق آنها که با سه ماه تاخير پرداخت می شود، کسر می‌شود.
همچنين قرار است روزنامه اعتماد که هم اکنون در ۲۰ صفحه منتشر می‌شود به ۱۶ صفحه کاهش يابد. بر اين اساس قرار است تعداد نيروهای شاغل در تحريريه دست‌کم به ميزان يک سوم کاهش يابند. البته اين کار به موازات روزنامه اعتماد در روزنامه سرمايه شروع شده و اين روزنامه از هفته آينده از ۲۴ صفحه به ۲۰ صفحه کاهش خواهد‌يافت.
سرمايه گذاران اين روزنامه در حالی به نداشتن نقدينگی برای پرداخت حقوق کارکنان خود اعتراف می‌کنند که در سه ماه گذشته يک چاپخانه را به مبلغ بيش از سه ميليارد تومان در ابتدای اتوبان تهران – کرج خريده‌اند و قرار است تمام نشريات خود را برای چاپ به آنجا منتقل کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب در روزنامه اعتماد، شهرگان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016