پنجشنبه 28 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از شروع مجدد تبلیغ کالاهای خارجی در تلویزیون، ایسنا

تلویزیون طی روزهای گذشته پخش تبلیغات انواع کالاهای خارجی را آغاز کرد و در این راه حتی از پخش آگهی‌های بازرگانی مربوط به یک رنگ موی اسپانیایی هم دریغ نکرد.

تبلیغ کالاهای خارجی که مدتی در صدا و سیما کم‌رنگ شده بود، بار دیگر در این رسانه قوت گرفت؛ بر این اساس طی روزهای اخیر شاهد تبلیغ کالاهایی بودیم که پیش از این به ندرت در تلویزیون تبلیغ می‌شدند و یا حتی تبلیغ آن‌ها اصلا سابقه نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صدا و سیما پس از این که به دلیل پخش آگهی‌های بازرگانی برنج و چای خارجی طی ماه‌های گذشته مورد انتقاد جدی قرار گرفت، سرانجام به توقف پخش این تبلیغات و ضرر شش میلیاردی رضایت داد.

توقف تبلیغ کالاهای خارجی در تلویزیون، با تبلیغ کالاهای ایرانی ادامه پیدا کرد و تا مدت‌ها تبلیغ انواع کالاهای ایرانی از جمله قند ایرانی، چای ایرانی، برنج ایرانی و غیره، به عنوان جایگزین، روی آنتن رفتند.

در این مدت تبلیغ کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدکننده داخلی توسط رسانه، بارها از سوی بزرگان نظام و بسیاری از کارشناسان مورد تاکید قرار گرفت و حتی برخی از این کارشناسان از جمله مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه اول پیشنهاد دادند که مسؤولان بازرگانی سازمان صدا و سیما برای افزایش استقبال از کالاهای داخلی، یارانه‌هایی را برای تبلیغات این نوع کالاها در رادیو و تلویزیون قائل شوند.

و اما در شرایطی که همگان، حتی بینندگان گذرای تلویزیون، به حذف آگهی‌های بازرگانی مربوط به کالاهای خارجی در این رسانه عادت کرده بودند، تلویزیون طی روزهای اخیر تبلیغ انواع کالاهای خارجی شامل تلویزیون، رنگ مو، مواد شوینده و غیره را به روی آنتن فرستاد تا بار دیگر بر این نکته اذعان شود که بی‌تردید صدا و سیما از تامین تمامی هزینه‌های خود، بدون پخش آگهی‌های بازرگانی آن هم از نوع خارجی‌اش عاجز است.

ضرغامی در نشستی که پس از دریافت حکم ریاستش با خبرنگاران داشت نیز این نکته را یادآور شده‌است.

او با اشاره به بودجه 500 میلیارد تومانی سازمان صدا و سیما در سال جاری، خاطرنشان کرده‌است که 300 میلیارد تومان نیز از بودجه ناشی از درآمدهای تبلیغاتی به آن اضافه می‌شود که اگر این دو رقم را با هم جمع کنیم، باز هم کمتر از یک هزار و 600 میلیارد تومان نیاز بالفعل صداوسیماست.

رییس سازمان صدا و سیما سپس تاکید کرده‌است: ما همیشه تبلیغات را به عنوان یک منبع درآمد حفظ‌ می‌کنیم؛ هرچند به خاطر برخی محدودیت‌هایی که داریم کالاهای خارجی و خیلی از کالاهای داخلی را تبلیغ نمی‌کنیم، کسانی که ماهواره نگاه می‌کنند می‌دانند که تبلیغات بازرگانی ما بسیار کوتاه‌تر از بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌یی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016