یکشنبه 15 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصحیح دیوان حافظ را تا پایان سال به سرانجام می‌رسانم، مهر

علی عباس‌نژاد در نظر دارد تصحیح دیوان حافظ بر اساس نسخه‌های مختلف را که چندی متوقف مانده بود، تا پایان سال نهایی کرده و به ناشر بسپارد.

علی‌عباس‌نژاد شاعر که به تازگی دومین دفتر شعرش با نام «بر یادگار قمری همخون» منتشر شده است، به خبرنگار مهر گفت: تصحیح جامعی از دیوان حافظ را بر اساس نسخه‌های چاپی و با در نظر گرفتن دیدگاه‌های مختلف حافظ‌شناسان از مدتی پیش در دست نگارش داشتم که پس از یک وقفه چند ماهه در نظر دارم از شهریورماه، بار دیگر روی این طرح کار کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: در بین تصحیح‌های مطرحی که از دیوان حافظ موجود است، دو تصحیح از سایه و نیساری جزو شاخص‌ترین‌ها هستند که یکی بر اساس نسخ خطی و با معیار قرار دادن ذوق و موسیقی شعر و دیگری بر اساس نسخ خطی و با تکیه بر نسخه‌پژوهی انجام شده است. من در کتابم سعی دارم اجماعی از نظرات حافظ ‌پژوهان بزرگ را کنار هم بیاورم.

به گفته وی تصحیحی که قرار است از دیوان حافظ عرضه کند تا پایان سال به مرحله نهایی می‌رسد.

شاعر «پرنده بودن» در پایان درباره دیگر کارهای تالیفی‌اش توضیح داد: همچنین سلسله مقالاتی درباره شعر در سبک نوخسروانی‌ و سه‌گاهی‌ و همچنین پژوهش‌هایی درباره حافظ و شعرهایش دارم که بخشی از آنها پیش از این مطبوعات و سایت‌های ادبی منتشر شده است و در نظر دارم با تکمیل و ویرایش آنها و افزودن چندین مقاله جدید آنها را نیز در قالب دو کتاب منتشر کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016