سه شنبه 24 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران در سال 90 تاکنون هیچ روز پاکی نداشته است - هوای تهران از وضعیت اضطرار به هشدار رسید

مهر - نماینده شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: در سال 90 تا کنون حتی یک روز پاک هم نداشتیم این در حالی است که در مدت مشابه در سال 89، چهارده روز پاک داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله بسطامی نماینده شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شامگاه دوشنبه در نشست کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران با بیان این مطلب افزود: پیش بینی می کنیم که تا پایان امسال حتی یک روز پاک هم نداشته باشیم بنابراین سال 90 از نظر آلاینده ها پایتخت شرایط سختی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روند آلاینده ها در تمام ایستگاهها نشان دهنده روند کاهشی است افزود: به نظر می رسد با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی تا پایان هفته هیچ روز در شرایط اضطراری نداشته باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هوای تهران از وضعیت اضطرار به هشدار رسید

معاون عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه روند آلاینده ها در پایتخت رو به کاهش و کیفیت هوا در شرایط هشدار است گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی تا پایان هفته به وضعیت اضطرار بر نمی گردیم و در این مدت تعطیلی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا محمودی معاون استانداری تهران شامگاه دوشنبه در نشست کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و همچنین اطلاعات دریافتی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، روند آلاینده ها نسبت به دیروز رو به کاهش است و با توجه به رد کردن شرایط اضطرار و قرار گرفتن در شرایط هشدار فردا و پس فردا تهران نیست.

وی افزود: عملکرد کمیته اضطرار در 6 ماهه پایانی سال 89 در اجرای طرح هایی مانند زوج و فرد کردن از بعد از منزل، افزایش محدوده زوج و فرد، کاهش ساعات کار ادارات بی نظیر بوده و این اقدامات باعث شده که به لحاظ آلاینده های کربنی پایتخت در وضعیت بهتری قرار گیرد.

به گفته محمودی، آلاینده های ماههای ابتدای امسال بیشتر شامل ریزگردها بوده که بحث فراملی و منطقه ای است و در حال حاضر 22 استان کشور درگیر آن هستند.

به گفته محمودی، مصوبات جلسه امروز بر مبنای قرار گرفتن در شرایط هشدار شامل: جلوگیری از هرگونه مشارکت عمومی در فعالیت هایی مانند روشن کردن آتش، قیرکاری و سوزاندن لاستیک است. همچنین تمام بیماران قلبی، ریوی و دارای آسم از هرگونه فعالیت در فضای باز بایستی پرهیز کنند.

به گفته محمودی، شهروندان بایستی از خروج غیر ضروری در مناطق مختلف خودداری کرده و در صورت ضرورت برای خارج شدن از منزل از ماسک استفاده کنند.

معاون استاندار تهران هرگونه فعالیت کودکان و افراد میان سال در این شرایط توصیه نکرد و افزود: کارمندان بهتر است روشهایی مانند همپایی و پیاده روی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای استفاده از وسایل شخصی را در پیش گیرد.

وی همچنین خواستار برخورد سختگیرانه تر نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص رعایت محدوده طرح ترافیک، زوج و فرد و معاینه فنی خودروها شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016