پنجشنبه 26 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران گوشت اختاپوس به ایتالیا صادر می‌کند!، فارس

مدير‌كل شيلات هرمزگان از صادرات حدود ۳۰۰ هزار كيلو مارماهي به ويتنام و ۲ هزار كيلو گوشت اختاپوس به ايتاليا خبر داد.

قدرت ميرزاده امروز در گفت‌وگو با فارس در بندرعباس با اشاره به فعاليت‌هاي شيلات طي سال‌ گدشته‌ اظهار داشت: صادرات آبزيان در سال ۸۹ داراي روند مناسب بوده است.

وي در همين راستا افزود: ميزان كل صادرات آبزيان در مدت زمان ياد شده به ۹ ميليون و ۶۶۸ هزار كيلوگرم رسيده‌ كه ارزش دلاري اين ميزان صادرات آبزي برابر با ۲۳ ميليون و ۶۵۸ ميليون دلار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير‌كل شيلات هرمزگان ادامه داد: اقلام صادراتي شامل صادرات يال اسبي به ميزان ۵ هزار و ۹۱۲ كيلو با ارزش ۸ ميليون و ۲۷۷ هزار دلار به چين، كره جنوبي، ويتنام، هنگ‌گنگ و تايلند است.

ميرزاده با بيان اينكه در سال ۸۹، ۸۲۳ هزار و ۵۰۰ كيلوگرم ميگو پرورشي نيز با ارزش ۴ ميليون و ۱۱۷ هزار دلار به امارات، كويت و ايتاليا صادر شده است، از صادرات ۶۳۸ كيلوگرم بال كوسه خشك به كشور امارات خبر داد.

وي افزود: طي سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار كيلو‌گرم شبه شوريده با ارزش يك ميليون و ۷۹۶ هزار دلار به كشورهاي تايلند، كره جنوبي و چين توسط صيادان صادر شده است.

ميرزاده اضافه كرد: همچنين به دليل بازار مطلوب گونه مارماهي، ۲۹۸ هزار كيلوگرم از اين آبزي با ارزش ۴۱۸ هزار دلار به كشور ويتنام صادر شده است.

مديركل شيلات هرمزگان افزود: از گونه اسكوييد نيز ۱۶۹ هزار كيلوگرم به ايتاليا، اسپانيا و مالزي صادر شده است.

اين مسئول از صادرات يك ميليون و ۲۹۶ هزار كيلوگرم ماهي مركب به كشورهاي كره، ويتنام، هند، چين، اسپانيا و ايتاليا و همچنين صادرات ۲ هزار كيلوگرم گوشت اختاپوس به ايتاليا طي سال‌ گذشته خبر داد.

وي گفت: كشور كويت يكي از مشتريان ميگوي دريايي و ماهي تازه استان است كه در اين راستا از اين دو مورد به ترتيب در مدت زمان ياد شده ۲۵ هزار و ۲۴۲ كيلوگرم به اين كشور صادر شده است.

ميرزاده در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هرمزگان از ظرفيت‌هاي شيلاتي بسيار بالايي برخوردار است، ابراز داشت: اين ظرفيت‌ها به ويژه منابع ذخاير آبزي بايد به طور صيحيح و بهينه مديريت شوند كه در اين راستا نياز به همكاري و مساعدت تمام بخش‌هاي مرتبط با حوزه دريا احساس مي‌‌شود.

‌استان هرمزگان با ۲۷ هزار صياد رتبه نخست آبزيان به ويژه پرورش ميگو را به خود اختصاص داده است.

محصولات توليدي اين استان به دو بخش دريايي و پرورشي دسته‌بندي مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016