پنجشنبه 23 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سارقان با "شيريني " مالباخته را بي‌هوش مي‌كردند، فارس

خبرگزاري فارس: 3 مرد جوان پس از بي‌هوش كردن مالباختگان از آنها اموالشان را به سرقت برده و مالباخته را مورد تعرض قرار مي‌دادند.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، در تاريخ 15 خرداد امسال خودرو سمند سفيد رنگ سرقتي در محدوده مركزي پايتخت توسط يگان گشت كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ با 2 نفر سرنشين به اسامي محمدرضا 46 ساله و علي 40 ساله توقيف شد.

مأموران متهمان را به پايگاه و خودرو را به پاركينگ منتقل كردند. 2 متهم دستگير شده در تحقيقات پليسي انجام شده منكر هرگونه دخالت در رابطه با سرقت خودرو شده و اظهار داشتند كه خودرو را از دوستشان به امانت گرفته‌اند.

با توجه به اين كه علت و نحوه سرقت در سامانه پليس دقيقاً مشخص نشده بود، مالباخته كه زن ميانسالي بوده به پايگاه هشتم دعوت شد و در مقابل افسر پرونده گفت: سارقان دستگير شده به همراه فرد ديگري به نام كامران چند روز قبل به علت انجام معامله ملكي، با يك جعبه شيريني به منزل من واقع در شمال شهر آمدند كه با خوردن شيريني بيهوش شدم و روز بعد در بيمارستان لقمان به هوش آمدم.

وي ادامه داد: همسايه‌هاي مجتمع مسكوني كه متوجه بيهوشي من شدند مرا به بيمارستان منتقل كردند. از طرفي اين افراد بعد از بيهوشي‌ام، نزديك به 500 ميليون تومان از اموال منزلم را به سرقت برده و متواري شده‌اند.

پس از هماهنگي داديار شعبه دوم داسراي جنايي تهران دستور قضايي براي بازرسي منزل متهمان اخذ شد. كارآگاهان در بازرسي از منزل متهم علاوه بر كشف اموال سرقتي حتي شيريني تازه آغشته به مواد بيهوش كننده را نيز به همراه انبوهي از اسناد جعلي و اموال سرقتي متعلق به زن مالباخته همين پرونده كشف كردند.

در روز بعد از دستگيري مشخص شد سه نفر از كارگران پاركينگ خودرو بيهوش شده و به بيمارستان لقمان منتقل شده‌اند كه مشخص شد ماجرا از اين قرار بوده كه احمد، رضا و علي وقتي كه خودشان را در چنگ پليس ديدند براي فرار از دست پليس داخل پاركينگ به افسران جوان گفتند: جناب سروان حالا كه ما دستگير شده‌ايم اين شيريني‌ها تازه است و حيف است خراب شود.

كارآگاهان پليس با توجه به اين كه در حين انجام مأموريت بوده از خوردن شيريني خودداري كرده و پيشنهاد متهمان را رد كردند. اما كارگران پاركينگ شيريني‌ها را تحويل گرفته و خوردند و لحظاتي بعد اين سه نفر پس از بيهوشي به بيمارستان منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با كشف اين اموال و حضور زن مالباخته و همچنين وضعيت كارگران پاركينگ، متهمان چاره‌اي جز اعتراف نداشتند و گفتند: دوست ديگرمان به نام كامران با زن مالباخته از قبل آشنا بود و آنها مي‌خواستند يك ملك بلاصاحب را با جعل اسناد با كمك زن مالباخته به صورت كلاهبرداري به يكي از شهروندان بفروشند كه بين آنان اختلاف پيش آمد و در آن روز با رفتن به منزل اين زن به ظاهر مي‌خواستيم رفع كدورت كنيم اما در واقع قصد ما از رفتن به منزلش سرقت از منزل اين زن و انتقام بود.

در تحقيقات بعدي در اين پرونده، زن مالباخته اظهار داشت كه به وي پس از بيهوشي تعرض شده است.

در ادامه تحقيق در اين پرونده مشخص شد يك نفر ديگر به همين شيوه مورد سرقت قرار گرفته و شاكي پس از بيهوشي مورد تعرض قرار گرفته است كه پرونده شكايت آن در پايگاه ششم پليس آگاهي در حال بررسي است.

با دعوت از شاكي دوم پرونده، وي متهمان دستگير شده را شناسايي كرد. اين زن به افسر پرونده گفت: يكي از متهمان با همسرم دوست است. اين افراد فهميده بودند كه من با همسرم اختلاف دارم و شب قبل با يك جعبه شيريني به منزلمان آمده بودند تا به اصطلاح ما را آشتي بدهند ما شيريني نخورديم و آنها شيريني را در خانه گذاشته و رفتند. بعد از خوردن شيريني ما مسموم و بيهوش شديم.

در شكايت سوم كه مورد مشابه ديگري بود معلوم شد متهم اصلي اين پرونده يك زن و شوهر را به عنوان ميهمان به خانه‌اش دعوت كرده كه شوهر اين زن بعد از خوردن شيريني بيهوش اما زن پس از آنكه فهميده متهمان قصد تعرض به او را دارند، از آن خانه فرار كرده‌است.

نهايتاً در ادامه رسيدگي متهم سوم اين پرونده در پي تلاش شبانه‌روزي كارآگاهان در روز 21 خرداد دستگير شد.

سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: متهمان داراي سوابق اتهامي در زمينه‌هاي جعل و كلاهبرداري و مواد مخدر بودند كه تحقيقات بيشتر درباره ساير اتهامات اين افراد ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016