شنبه 31 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون استاندار تهران: دوچرخه‌سواری بانوان منع قانونی ندارد

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ معاون عمرانی استاندار تهران گفت: دوچرخه‌سواری برای بانوان منع قانونی ندارد و بايد اين موضوع فرهنگسازی و اصلاح شود.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره استفاده از دوچرخه به عنوان يک وسليه حمل و نقل پاک، گفت: از نظر قانونی هيچگونه ممنوعيتی برای استفاده بانوان از دوچرخه وجود ندارد و شهرداری تهران در مسيرهای شرقی و غربی تهران ايستگاه‌ها ومسير ويژه‌ای را برای دوچرخه اختصاص داده است که اميدواريم اين مسيرها توسعه پيدا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه استانداری آماده همکاری برای توسعه اين طرح است، افزود: ضمن موافقت و حمايت از اين طرح هر زمان که شهرداری همکاری و يا کمکی را در اين زمينه بخواهد، استانداری آماده است تا اقدامات لازم را جهت توسعه فرهنگ ورزش و سلامتی انجام دهد.

معاون عمرانی استاندار تهران درباره استفاده از موتورسيکلت‌های برقی که يکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران مطرح شده است، گفت: با توجه به اينکه هزينه‌های موتورسيکلتهای برقی نسبت به نوع فسيلی آن بيشتر است در شورای عالی ترافيک کشور اين بحث مطرح و مقرر شد شرکت‌هايی همچون پيک بادپا که حمل‌ونقل و فعاليت آنها از طريق متورسيکلت است از اين موتورسيکلتها استفاده کنند تا ضمن فرهنگسازی، واردات آن را تسهيل کنند و به مصرف کنندگان اين موتورسيکلت‌ها امتيازات ويژه اعطا شود.

محمودی خاطرنشان کرد: اين مباحث در شورای عالی ترافيک مصوب شده و اميدواريم با کاهش هزينه های آن استفاده از موتورسيکلتهای برقی در تهران توسعه يافته و مورد بهره‌بردای قرار گيرد.

وی با بيان اينکه جايگزينی موتورسيکلت‌های برقی به جای نوع فسيلی آن تاثير بسزايی در کاهش آلودگی هوای تهران خواهد داشت به ايسنا گفت: اگر يک موتورسيکلت با سوخت فسيلی به يک نوع برقی آن و يک خودروی پيکان به خودرويی با آلودگی کمتر تبديل کنيم قطعا در بحث کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.

به گفته معاون عمرانی استاندار تهران در حال حاضر حدود ۳ ميليون موتورسيکلت در تهران تردد می کند که حداقل ۱۰ درصد از اين تعداد بايد به نوع برقی آن تبديل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016