چهارشنبه 20 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفع فيلتر مشروط فيس بوك

دكتر محمدرضا آقاميري با تاكيد براينكه شبكه اجتماعي فيس‌بوك براساس ضوابط و مقررات كشور ما فعاليت نكرده و در بسياري موارد از خطوط قرمز ما عبور مي‌كند، اظهار داشت: اين شبكه اجتماعي در انتشار محتوا مواردي را مرتكب مي‌شود كه به لحاظ قانوني جرم محسوب مي‌شود.

به گزارش مهر، عضو كارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ و جرايم رايانه‌يي از بررسي رفع فيلتر شبكه اجتماعي فيس‌بوك طبق شرايط و ضوابط خبر داد و گفت: اين موضوع در دراز مدت و با تفكيك محتواهاي مجرمانه از محتواي مفيد اين شبكه اجتماعي توسط نرم‌افزار فيلترينگ هوشمند امكان‌پذير است. اين درحالي است كه برخي سايت‌هاي خارجي ملتزم به رعايت قوانين ايران شده‌اند و براين اساس فعاليت‌شان به نحوي است كه محتواي مجرمانه را اشاعه نمي‌دهند براين اساس چنانچه فيس‌بوك نيز در همين خط مشي حركت كند و بر رعايت قوانين ايران التزام داشته باشد مي‌توان به رفع فيلتر آن اقدام كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه با اشاره به عضويت بيش از يك ميليارد نفر از مردم جهان در شبكه اجتماعي فيس‌بوك خاطرنشان كرد: جداي از فعاليت مجرمانه برخي از كاربران كه اعتقاد و پايبندي به قوانين نظام ندارند، فيس‌بوك مجالي را فراهم كرده كه مي‌توان با استفاده از آن در جهت ترويج دين، بيداري اسلامي و اشاعه فرهنگ ايراني اسلامي قدم‌هاي مثبتي برداشت. بايد با طراحي نرم‌افزار و ايجاد سيستم فيلترينگ هوشمند بتوانيم هم از محتواي مجرمانه فيس‌بوك صرفنظر كرده و آن را محدود كنيم و هم از محتواي مفيد آن استفاده كرده و آن را در اختيار كاربران قرار دهيم. تا وقتي اين امكان از لحاظ فني به وجود نيايد از دسترسي به اين شبكه اجتماعي ممانعت به عمل مي‌آيد.

وي ايجاد صفحات منتسب به برخي از مقامات ارشد نظام در فيس‌بوك را مصداق شكستن حريم خصوصي در فضاي مجازي برشمرد و به مهر گفت: ايجاد اين صفحات چنانچه از سوي افراد و كاربراني باشد كه در ايران زندگي مي‌كنند قابل تشخيص و پيگيري خواهد بود و مراجع ذي‌صلاح مي‌توانند نسبت به برخورد با اين عوامل اقدام كنند؛ بايد توجه داشت كه حتي IP آدرس‌هايي كه از طريق VPN وارد فيس‌بوك مي‌شوند ، نيز قابل شناسايي و پيگيري است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016