یکشنبه 30 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرويز پرستويی از همکاری‌ با مرتضی احمدی گفت


پرويز پرستويی و مرتضی احمدی

پرويز پرستويی که در پيش از انقلاب با زنده‌ياد مرتضی احمدی در ضبط کاست‌هايی مخصوص رانندگان همکاری داشته است، درگذشت اين بازيگر توانای سينما، تئاتر، تلويزيون و راديو را تسليت گرفت.

پرستويی در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايی ايسنا، با ابراز تأسف از درگذشت مرتضی احمدی گفت: يک ساعت پيش از طريق ايسنا، متوجه اين خبر شدم. بابت مرتضی احمدی بايد به خيلی‌ها تسليت گفت. به جامعه سينما، تلويزيون، راديو، تئاتر و دوبلاژ و همچنين کليه هنرمندان کشور.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: مردم به خاطر افتادگی و خاکی بودن مرتضی احمدی ايشان را خيلی دوست داشتند. من از قبل از انقلاب او را می‌شناختم. زمانی که کاست‌هايی را به کارگردانی ايشان در جهت فرهنگ شنيداری برای رانندگان به‌ويژه رانندگان کاميون پر می‌کرديم، با هدف حمايت از اين قشر که کمتر می‌توانستند تلويزيون ببينند و بسيار هم مورد توجه قرار گرفته بود.

پرستويی گفت: تمام جامعه ورزش ايشان را می‌شناختند و به لحاظ علاقه‌ای که به ورزش و تيم پرسپوليس داشت، در تمام قراردادهايش قيد می‌کرد در روزهايی که تيم محبوبش بازی دارد مقابل دوربين نرود.

اين بازيگر با بيان اينکه از قديم در منزل مرتضی احمدی رفت‌وآمد داشته است، خاطرنشان کرد: اين اواخر صدمه زيادی ديده بود و قد رشيدش خميده شده بود.

پرستويی ادامه داد: اين ضايعه را به تنها فرزند مرتضی احمدی آزيتا و نوه‌اش بهرنگ بقايی و همچنين همه هنرمندان کشور به ويژه پيشکسوتان تسليت می‌گويم. متأسفانه ماه آذر بدی داشتيم و هنرمندان زيادی را از دست داديم و افرادی هم به بيمارستان رفتند که برايشان آرزوی سلامتی دارم.

به گزارش ايسنا، مرتضی احمدی صبح امروز (۳۰ آذرماه) به دليل مشکل ريوی و کهولت سن در منزلش درگذشت.

از ماندگارترين آثار احمدی می‌توان به کار صدايی (نوعی دوبله) وی در مجموعه «پينوکيو» اشاره کرد که در آن در نقش «روباه مکار» صداپيشگی کرده است.

«آرايشگاه زيبا»، «کت‌و‌شلوار خواستگاری»، «دانی‌و‌من» و... از کارهای تلويزيونی مرتضی احمدی است. وی در انيميشن «شکرستان» هم صداپيشگی کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016