پنجشنبه 11 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

کاهش جمعيت فوک خزری فاجعه است

مديرکل حفاظت محيط زيست گيلان از نابودی ۹۰۰ هزار قلاده فوک خزری در چند دهه اخير خبر داد.

محمدرضا برجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه گيلان از مشاهده لاشه يک قطعه فک خزری در ساحل بندرانزلی خبر داد و گفت: مشاهده لاشه خزری در اين موقع از سال نگران کننده است زيرا نشان می‌دهد که صيد اين پستاندار توسط شکارچيان متخلف در حال انجام است. البته ممکن است به علت بيماری اين حيوان تلف شده باشد که برای بررسی اين امر، موضوع را به اطلاع اداره دامپزشکی شهرستان انزلی رسانده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرکل محيط زيست گيلان با بيان اينکه کاهش جمعيت فوک خزری فاجعه است، ادامه داد: در گذشته نه چندان دور بيش از يک ميليون قلاده فوک خزری در دريای خزر زندگی می‌کردند اين در حاليست که ۹۰۰ هزار فوک خزری نابود شده و هم اکنون فقط ۱۰۰ هزار قلاده فوک خزری در بزرگترين درياچه جهان زندگی می‌کنند.

وی گفت: ايران کمترين تقصير را در کاهش جمعيت فوک خزر دارد زيرا اين پستاندار در شمال خزر زادآوری می‌کند و کشورهای حاشيه خزر به جز ايران علاقه زيادی به شکار اين حيوان و استفاده از پوست فوک دارند.

به گزارش ايسنا، اکبر ميغی، رييس اداره حفاظت محيط زيست انزلی با اشاره به مشاهده لاشه يک قطعه فک خزری در ساحل بندرانزلی گفت: گروه اعزامی از اداره دامپزشکی سريعا به محل، اعزام و پس از نمونه گيری از لاشه مذکور مقرر شد، اطلاعات بدست آمده طی گزارشی در اختيار اداره حفاظت محيط زيست شهرستان قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016