پنجشنبه 11 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

درآمد والت ديزنی در سال ۲۰۱۴

کمپانی فيلمسازی «والت ديزنی» در سال ۲۰۱۴ ميلادی از فروش گيشه‌اش، درآمدی چهار ميليارد و ۳۵۰ ميليون دلاری را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، استوديوهای فيلمسازی «ديزنی» اعلام کردند درآمدشان از گيشه سينماهای محل اکران محصولات اين کمپانی تا ۲۹ دسامبر، بالغ بر چهار ميليارد و ۳۵۰ ميليون دلار بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو ميليارد و ۷۷۰ ميليون دلار از اين مبلغ از گيشه بين‌المللی و يک ميليارد و ۵۸۰ ميليون دلار متعلق به سينماهای آمريکای شمالی بوده است.

اين دومين سال است که فيلم‌ها و انيميشن‌های «ديزنی» بيش از چهار ميليارد دلار در سرتاسر کشورهای جهان فروش داشته‌اند. اين رقم در سال گذشته ميلادی به چهار ميليارد و ۷۳۰ ميليون دلار هم رسيده بود.

«نگهبانان کهکشان»، «شرور» و «کاپيتان آمريکا: سرباز زمستان» سه اثر اين استوديو بودند که هر يک بيش از ۷۰۰ ميليون دلار در سطح جهان فروختند.

به گزارش اسکرين ديلی، اما پديده سال ۲۰۱۴ «ديزنی» انيميشن محبوب «منجمد» بود که در گيشه بين‌المللی ۷۳۳ ميليون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشت و عنوان بزرگترين انيميشن و پنجمين فيلم پرفروش تاريخ سينما را از آن خود کرد. اخيرا هم اعلام شد «منجمد» پس از «گرگ وال‌استريت» جديدترين ساخه «مارتين اسکورسيزی» دومين فيلم محبوب دانلودکنندگان غيرقانونی شده است. در اين انيميشن که پنجاه‌وسومين انيميشن کلاسيک کمپانی «ديزنی» است و براساس رمان معروف «ملکه برفی» نوشته‌ی «هانس کريستين اندرسن» ساخته شده، بازيگران مطرحی از جمله «کريستين بيل»، «آدينا منزل» و «جاناتان گروفم» صداپيشگی کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016