یکشنبه 14 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

قرارگاه خاتم النبیا نمی‌گذارد نماینده کارگران به کار باز گردد

pars-wagon111.jpg
مذاکرات امروز (شنبه ۱۳ دی) اعضای شورای اسلامی کار واگن پارس اراک با کارفرما برای بازگشت به کار آقای درخشنده‌بخت، رئیس اخراجی نهاد کارگری این واحد تولیدی نتیجه‌ای در برنداشت.

منابع کارگری ایلنا می‌گویند اگر چه کارفرما در این جلسه به دریافت نامه شورای تامین شهرستان اراک مبنی بر بازگشت به کار آقای درخشنده‌بخت اعتراف کرد اما در عین حال گفت که قرارگاه خاتم الاوصیاء اجازه بازگشت به کار این کارگر را نمی‌دهد.

این در حالی است که ایلنا در روزهای گذشته به نقل از کارگران گزارش داده بود نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء، سهامدار اصلی کارخانه، به کارگران معترض واگن پارس گفته است اخراج رئیس شورای اسلامی کار با نظر سهامدار اصلی صورت گرفته است.

کارگران همچنین می‌گویند در پایان ساعت کاری، رفت و آمد ماموران لباس شخصی وابسته به یک نهاد نظامی را در کارخانه مشاهده کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کارگران می‌گویند احتمال می‌رود فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء فردا به کارخانه بیاید و این موضوع به نگرانی‌هایی دامن زده است.

پیش از این، نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء در کارخانه حاضر شده بود و به گفته کارگران با لحن تندی با آنان صحبت کرده بود.

گفتنی است کارگران واگن پارس از روز ۳ دی در اعتراض به اخراج رئیس نهاد کارگری این واحد تولیدی دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گویند نماینده اخراجیشان تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

ایلنا در نهمین روز اعتصاب کارگران واگن پارس از توزیع شبنامه علیه کارگران معترض خبر داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016