چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

۱.۳ ميليون جوان ايرانی مجرد مانده اند، آمار سن ازدواج در کشور

مدير کل اطلاعات و آمار جمعيت و مهاجرت سازمان ثبت احوال تعداد افراد مجرد قطعی بالای ۵۰ سال را ۱۵۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: يک ميليون و۳۰۰ هزار فرد بالای سن متعارف نيز در کشور هرگز ازدواج نکرده اند.

علی اکبر محزون در گفتگو با خبرنگار مهر از افزايش ازدواج بالای سن متعارف در کشور خبر داد و افزود: در سال ۹۲ آمار ازدواج مردان بالای سن متعارف ۳۵ سال ۹.۴ درصد بود که در سال گذشته اين آمار به ۱۰.۴ افزايش پيدا کرد و همچنين ازدواج زنان بالای ۳۰ سال در سال ۹۲ ، ۱۲.۵ درصد بوده که در سال گذشته به ۱۴.۵ درصد رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد سن متعارف ازدواج گفت: اين سن برای مردان ۲۰ تا ۳۴ سال و برای زنان ۱۵ تا ۲۹ سال است که البته اين سن در حال تغيير و وتحول است.

مدير کل اطلاعات و آمار جمعيت و مهاجرت سازمان ثبت احوال تعداد جوانان در سن ازدواج هرگز ازدواج نکرده را ۱۱ ميليون و ۲۴۰ نفر دانست و اظهار داشت: از اين تعداد ۵ ميليون و ۵۷۰ هزار نفر مرد و ۵ ميليون و ۶۷۰ هزار نفر نيز زنان هستند.

وی در باره افرادی که از سن متعارف ازدواج عبور کرده اما هرگز ازدواج نکرده اندنيز گفت: تعداد اين افراد يک ميليون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۳۲۰ هزار نفر آنان مردان و ۹۸۰ هزار نفر آنان را زنان تشکيل می دهند .

به گفته محزون، اين افراد از سن تجرد قطعی که ۴۹ سالگی است عبور نکرده اند و به تجرد قطعی نرسيده اند.

مدير کل اطلاعات و آمار جمعيت و مهاجرت سازمان ثبت احوال به افرادی که بالای سن متعارف ازدواج بوده و تا ۵۰ سالگی هرگز ازدواج نکرده اند، اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای پايگاه اطلاعات جمعيت، در حال حاضر ۱۵۲ هزار نفر مجرد قطعی بالای ۵۰ سال سن در کشور زندگی می کنند.

محزون گفت: از اين تعداد ۶۲ هزار نفر مرد و ۹۰ هزار نفر زن هستند که هرگز ازدواج نکرده اند.

وی با اشاره به اينکه در سال گذشته ۷۲۴ هزار و ۳۴۵ ازدواج به ثبت رسيده است، افزود: آمار ازدواج مردان بالای ۵۰ سال ۲۰ هزار و ۱۳۹ مورد بوده که ۳ درصد کل ازدواجها را به خود اختصاص داده است که از اين تعداد ۱۴ هزار و ۵۴ مورد ازدواج بار اول و ۶ هزار و ۸۵ مورد مربوط به ازدواج دفعات دوم به بعد بوده است.

محزون آمار ازدواج زنان بالای ۵۰ سال را نيز ۵ هزار و ۶۷۳ مورد ذکر کرد و گفت: ازدواج زنان اين سن کمتر از يک درصد ازدواج های سال گذشته را به خود اختصاص داده که ۴ هزار و ۳۸۴ مورد ازدواج بار اول و يک هزار و ۲۸۹ مورد دفعات دوم به بعد بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016