یکشنبه 20 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

کدام ناشران از نمايشگاه کتاب سال ۹۵ محروم شده‌اند؟

يک روز پس از اعلام رسمی تعطيلی ۲۹ غرفه در نمايشگاه بيست و هشتم کتاب و منع حضور ناشران حاضر در اين غرفه‌ها در دوره آينده نمايشگاه، تاکنون ۱۹ غرفه به طور رسمی تعطيل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که اواخر وقت روز شنبه نوزدهم ارديبهشت ماه هيئت رسيدگی به تخلفات ناشران حاضر در بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران با صدور آرايی، ۲۹ غرفه را به مدت يک روز تعطيل و ناشران مستقر در آنها را از حضور در نمايشگاه کتاب آينده محروم کرد، اين احکام در روز جاری (بيستم ارديبهشت ماه) در مصلی اجرا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش ميدانی خبرنگار مهر، ناشرانی که غرفه آنها امروز در نمايشگاه کتاب تهران تعطيل و از حضور در نمايشگاه کتاب سال ۹۵ محروم شده‌اند، به شرح ذيل است:

يوحنا (انديشه مطهر)، هنرهای زيبا (ايده ايام ـ زانکوه)، هنر اول، همگرا، وزرا، نسيم حيات، نامه پارسی، کاشف، عيوقی ـ عدن، شکوفه ياس، صالحان، جامعه‌شناسان، چاف، جام جوان، بوستان احمدی، ارگ نوانديش، شرکت تعاونی ناشران کرمان، دانوش و مزينانی.

بر اساس اين فهرست به جز دو ناشر اخير (دانوش و مزينانی) که در بخش ناشران دانشگاهی فعاليت می‌کنند، مابقی غرفه‌ها در بخش ناشران عمومی نمايشگاه کتاب تهران واقع در شبستان مصلی مستقر هستند.

بر اساس همين گزارش، در حالی که مطابق اعلام رسمی هيات رسيدگی به تخلفات ناشران، ۲۹ غرفه می‌بايست تعطيل می‌شدند، اين فهرست شامل ۱۹ غرفه است که البته ۲۲ ناشر در آنها فعاليت داشته‌اند و به عبارت ديگر در حالی که مقرر شده بود حکم تعطيلی يک روزه اين غرفه‌ها از صبح جاری به مرحله اجرا دربيايد، تا لحظه مخابره اين گزارش، ۱۹ غرفه با کشيده شدن پرده‌هايی در جلوی غرفه، تعطيل شده‌اند.

طبق اعلام رسمی هيات رسيدگی به تخلفات ناشران، تخلف صورت گرفته از سوی اين غرفه‌ها، عرضه کتاب‌های ساير ناشران بوده است که مطابق آيين‌نامه علاوه بر اينکه يک تخلف آشکار محسوب می‌شود، حقوق هم‌صنفی‌های نشر با اين اقدام، مخدوش شده و همچنين بازديدکنندگان هم با عناوين تکراری در غرفه‌ها مواجه می‌شوند.

تعطيلی اين غرفه‌ها و محروميت ناشران آنها از حضور در نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۹۵ در حالی صورت می‌گيرد، در حالی صورت می‌گيرد که امروز محمدمهدی داووی‌پور مدير کميته ناشران داخلی بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران از برخورد جدی با چند به گفته او «ناشرنما» که در نمايشگاه امسال کار پخش کتاب را انجام می‌دادند، خبر داده است.

به گفته وی، به اين افراد تذکر شفاهی و در مرحله بعدی تذکر کتبی داده خواهد شد و چنانچه اين رويه ادامه يابد، به کميته تخلفات ارجاع و با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدير کميته ناشران داخلی همچنين از اقدام برخی غرفه‌داران به واگذاری غرفه‌های خود به افراد ديگر خبر داده و گفته است بخش حراست همکاری بسزايی با کميته ناشران داخلی در انجام وظايف خود داشته است.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران تا بيست و ششم ارديبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب در مصلی بزرگ امام خمينی (ره) در تهران داير است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016