دوشنبه 4 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

هشدار در مورد زنانه شدن فقر در کشور

تهران - ايرنا - رئيس کميته امداد امام خمينی(ره) با اشاره به افزايش تعداد زنان سرپرست خانوار، روند فقر در بين خانواده های اين زنان را رو به فزونی عنوان کرد و در مورد زنانه شدن فقر در کشور هشدار داد.

به گزارش کميته امداد امام خمينی(ره)، سيد پرويز فتاح در نشست با اعضای کميسيون کشاورزی، آب ومنابع طبيعی و کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه از يک ميليون و ۷۰۰ هزار خانوار تحت حمايت اين نهاد، يک ميليون نفر را زنان سرپرست خانوار تشکيل می دهند، خواستار توجه جدی و اصولی به مساله فقر زنان در کشور شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با تاکيد بر تصويب قوانين لازم درجهت از بين بردن ريشه های فقر در کشور، افزود: ضرورت است قوانينی همچون بيمه تامين اجتماعی اجباری در جهت پيشگيری از پيامدهای بعد از وقوع حوادث در مجلس تدوين شود تا با وجود يک حادثه برای سرپرست خانواده ، زندگی افراد دچار مشکل نشود.

فتاح با بيان اينکه امسال بيش از ۳۸۰ هزار خانوار تحت حمايت اين نهاد بيمه تامين اجتماعی شدند از عزم جدی اين نهاد برای افزايش مشمولان اين طرح خبر داد.

رئيس کميته امداد امام خمينی (ره) در ارتباط با طرح تفکيک وظايف کميته امداد و سازمان بهزيستی در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: با اجرای اين طرح از طريق قانونگذار موافقيم.

وی در مورد ساماندهی و نظارت بر خيريه ها در کشور، اظهار داشت: خيريه ها به عنوان رقيب کميته امداد امام(ره) محسوب نمی شوند و ما تعامل خوبی با خيريه ها خواهيم داشت، اما ضرورت دارد با تصويب قوانينی بر فعاليت خيريه ها نظارت جدی صورت گيرد.

فتاح با تکذيب خبر واگذاری صندوق صدقات به بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: درآمدهای صندوق صدقات صرف امور نيازمندان می شود و در اين زمينه اعتماد عمومی را افزايش خواهيم داد.

وی با بيان اينکه کميته امداد با فقر فرهنگی، نه اقتصادی مواجه است ، گفت: نگاه تحليلی به پديده فقر با توجه به اولويت بندی نياز فقرا در شرايط کنونی امری ضروری محسوب می شود.

در اين نشست کميسيون کشاورزی ، آب ومنابع طبيعی و کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برنامه های حوزه اشتغال اين نهاد در روستاها و شهرهای زير بيست هزار نفر تقدير کردند و ساماندهی خيريه ها، صندوق صدقات، آسيب شناسی فقر در جامعه، توجه به مناطق محروم، توانمندسازی نيازمندان و توجه به مسائل فرهنگی خانواده های تحت حمايت اين نهاد را خواستار شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016