سه شنبه 5 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

نخستين کنسرت "پرواز همای" پس از هشت سال

ايلنا: «پرواز همای» که سالهاست آثارش در بين مخاطبان موسيقی طرفدار پيدا کرده؛ ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه در تالار بزرگ وزارت کشور روی صحنه می‌رود.

به گزارش ايلنا؛ همای که چند سالی‌ست در حوزه موسيقی سنتی کشور فعاليت‌ دارد و مورد توجه بسياری از مخاطبان موسيقی قرار گرفته، مجوز اجرای زنده در ايران را دريافت کرد و به زودی در تهران روی صحنه می‌رود. همای برای نخستين بار در يک کنسرت رسمی، به اجرای برنامه می‌پردازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيدعلی نيکونيا (مدير دفتر توليد و روابط عمومی موسسه آوای هنر) صبح امروز(۵ خرداد) و پس از قطعی شدن اجرای اين کنسرت در تهران؛ در اين باره توضيح داد: کنسرت همای به خوانندگی «همای» و همراهی ارکستر بزرگ «پرواز همای» در تاريخ ۲۰ و ۲۱ در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود.

نيکونيا ادامه داد: اين کنسرت اجرايی خاص و خاطره‌انگيز برای دوستداران اين خواننده است که برای تمام جزئيات آن، برنامه‌ريزی‌های زيادی انجام شده است. اين برنامه پس از طی مراحل قانونی و اخذ همه مجوزهای وزارت ارشاد و دفتر موسيقی؛ در تهران برگزار می‌شود.

او درباره جزئيات اين کنسرت توضيح داد: ‌اجرای تصنيف و غزل از اشعار شاعران سر‌شناس ايرانی با ارکستر بزرگ محتوای اصلی اين برنامه هستند که مدت‌ها برای آنها تمرين شده است. در اين بين برخی غافلگيری‌ها نيز برای اين کنسرت در نظر گرفته‌ايم که به مرور و در اطلاع‌رسانی‌های بعدی، در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

مدير دفتر توليد و روابط عمومی موسسه آوای هنر درباره زمان آغاز بليت فروشی اين کنسرت نيز گفت: از ساعت ده صبح روز چهارشنبه ۶ خرداد ماه از طريق سايت ۸۴۲۰۰ بليت فروشی اين کنسرت آغاز خواهد شد و باتوجه به بازخوردهای خوبی که در اين روز‌ها درباره اين کنسرت از جامعه دوستداران اين هنرمند گرفته‌ايم؛ پيش‌بينی استقبال از اين کنسرت چندان دور از ذهن نيست.

بليت فروشی اين کنسرت راس ساعت ۱۰ روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

«پرواز همای» (با نام پيشين سعيد جعفرزاده احمد سرگورابی) همراه با گروه «مستان» که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ايرانی هستند، سبک تازه‌ای از موسيقی سنتی را ارائه می‌دهند. وی همچنين خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمريکا بوده‌است.

همای، ‌زاده روستای «احمدسرگوراب» در گيلان بوده و ترانه‌هايی را نيز به زبان‌های گيلکی و تالشی اجرا کرده‌است. او ديپلم خود را از هنرستان کمال الملک رشت (مرکز استان گيلان) کسب کرد و با علاقه به رشته شعر آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه تار و پيانو تحصيلات خود را در دانشگاه به پايان رساند.

نکته جالب اجراهای گروه مستان اين است که قبل از هر اجرا، کنسرت را به يکی از اساتيد ايرانی تقديم می‌کند. مستان و همای کنسرت‌هايی را برای حفظ جنگل‌ها و جلوگيری از نابودی حيوانات اجرا کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016