شنبه 23 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

مرگ ۱۴ تن در کره جنوبی در اثر سندروم تنفسی خاورمیانه

MERS-1-e1434186813833.jpg
وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد تعداد افرادی که دچار سندروم تنفسی خاورمیانه، مرس (Mers) شده‌اند، رو به افزایش است و تاکنون ۱۴ نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. سازمان بهداشت جهانی پیشرفت سریع این بیماری را «بزرگ و پیچیده» نامید.

نابر گزارش خبرگزاری فرانسه شنبه ۱۲ ژوئن، وزارت بهداشت کره جنوبی از ابتلای افراد بیشتر به بیماری تنفسی مرس خبر داد. به گفته مسئولان بهداشت این کشور زنی ۶۷ ساله که از فرد دیگری این بیماری را گرفته بود جان خود را از دست داد و بدین ترتیب قربانیان این بیماری به ۱۴ نفر رسید.

بر اساس آمار اعلام شده شمار کسانی که تاکنون به این بیماری مبتلا شده اند ۱۳۸ نفر اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک راننده آمبولانس در بین مبتلایان به بیماری مرس است. این بیماری زمانی به او سرایت کرد که فرد مبتلای دیگری را به بیمارستان انتقال داد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در باره شیوع این بیماری تنفسی خطرناک در کره هشدار داد و اعلام کرد پیشرف ناگهانی این بیماری در این کشور آسیای شرقی «بزرگ و پیچیده» است.

مسئولان وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کردند که احتمالاً ویروس مرس تا شنبه بیشترین میزان سرایت را داشته است. به گفته این مسئولین تا جمعه ۱۱ ژوئن ۳۶۰۰ نفر اطلاع دادند که احتمالاً به این بیماری مبتلا شده‌اند که از آنها خواسته شد یا در خانه بمانند و یا در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار گیرند.

نخستین بار در ماه می سال جاری میلادی اعلام شد که یک کره‌ای ۶۸ ساله که سفری به منطقه خاورمیانه داشت، پس از بازگشت به این بیماری مبتلا شد.

ویروس بیماری مرس در سال ۲۰۱۲ در منطقه شبه جزیره عربستان شناسایی شد. این ویروس باعث شیوع سرما خوردگی می‌شود و مشکلات تنفسی، عفونت ریه و اخلال در کار کلیه را به همراه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016