دوشنبه 15 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

افزايش ۲۰ تا ۵۰ درصدی قيمت "شيشه"

معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه به علت عدم دسترسی به مواد پيش ساز و دستگيری باندهای زنجيره‌ای توليد و توزيع شيشه در اواخر سال گذشته، قيمت شيشه بالا رفته و فعاليت توليدکنندگان کاهش يافته است، گفت: قيمت شيشه از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزايش يافته و به طور ميانگين در تهران قيمت شيشه از کيلويی ۱۸ ميليون تومان به ۲۵ ميليون تومان رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسدالله هادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه سال گذشته انواع کشفيات مواد مخدر به ۵۵۶ تن رسيد اظهار کرد: ۸۷ درصد اين کشفيات در استان‌های شرقی و مرزها اتفاق افتاده است.

وی افزود: سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی استان‌های مرزی و کرمان و هرمزگان استان‌های حاشيه مرزی محسوب می‌شوند. در اين ميان بيشترين کشفيات مربوط به استان‌های سيستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بوده است که ۷۵ تا ۸۰ درصد آمار کشفيات را به خود اختصاص می‌دهند و هر چه از مرز به سمت داخل می‌آييم از ميزان کشفيات کاسته می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اينکه اکثر کشفيات مربوط به ترياک است گفت: البته هروئين، حشيش، مورفين، شيشه، قرص، آمپول و پيش سازها هم جزو مواد مکشوفه هستند.

هادی‌نژاد اعلام کرد: طی سه ماهه اول امسال نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد کشفيات داريم و ۱۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد آن در استان‌های مرزی رخ داده است.

وی درخصوص کشف مواد مخدر جديد به کشور گفت: فعلا مواد مخدر جديدی نداريم، اينکه شنيده می‌شود مواد جديدی مشاهده شده، ممکن است شخصی خودش از کشوری قاچاقی برای مصرف خودش ماده‌ای را به همراه آورده باشد. اما مواد جديدی که در عموم جامعه شايع شده باشد گزارش نشده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت که سه ماهه اول امسال ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش کشف و انهدام کارگاه‌های توليدی شيشه داشتيم که البته با ضربه شديدی که سال گذشته به توليدکنندگان وارد شد باز می‌گردد و باعث شد قيمت شيشه افزايش يابد.

هادی‌نژاد افزود: به علت عدم دسترسی به مواد پيش ساز و دستگيری باندهای زنجيره‌ای توليد و توزيع شيشه در اواخر سال گذشته، قيمت شيشه بالا رفته و فعاليت توليدکنندگان کاهش يافته است و قيمت شيشه از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزايش پيدا کرده است. قيمت استان به استان و منطقه به منطقه متفاوت است. به طور ميانگين در تهران اگر شيشه قبلا کيلويی ۱۸ ميليون تومان بود، اکنون به ۲۵ ميليون تومان رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016