جمعه 26 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

نادر تهرانی ریاست مهمترین دانشکده معماری آمریکا را پذیرفت

createthumb_text_WM.JPG
خبرگزاری ایرانشهر - دکتر نادر تهرانی، استاد ایرانی‌امریکایی دانشگاه MIT و رییس گروه معماری این دانشگاه در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به عنوان رییس دانشکده معماری «اروین اس. چنن» (Irwin S. Chanin) دانشگاه کوپر یونیون منصوب شد. این دانشگاه خصوصی که در منهتن نیویورک واقع است، یکی از پنج مدرسه‌ برتر معماری در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.

ریچارد لینسر، رییس هیات امنای “کوپر یونین” در گفتگویی با وب‌سایت این دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به آقای تهرانی گفت: «او علاوه بر اینکه یک طراح بسیار مورد احترام است که کارهایش به صورت گسترده انتشار می‌یابد و به نمایش گذاشته می‌شود، یک رهبر آکادمیک به شمار می‌رود که آموزش را با عمل به آن شیوه‌ای که مورد نظر “کوپر یونیِن” است، در می‌آمیزد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نادر تهرانی نیز پس از انتصابش به این سمت گفت: «قرار گرفتن در سمت رییس مدرسه “اروین اس. چِنِن” در “کوپر یونین” افتخاری برای من است. اینجا دانشکده‌ای متمایز با میراثی تاریخی و دانشجویانی با روحیه‌ی استثنایی است که محیطی ایده‌آل را برای اندیشیدن، تجربه کردن و شرکت در بحث‌های انتقادی روز معماری فراهم می‌کند.»

تهرانی علاوه بر فعالیت‌های آکادمیکش، بنیان‌گذار و رییس شرکت “نادا” (NADAAA) است که در زمینه‌هایی چون “پیشرفت نوآوری طراحی”، “همکاری میان رشته‌ای” و “گفتگوهای ویژه با صنعت ساخت و ساز” فعالیت می‌کند. این شرکت، دفاتری در شهرهای بوستون و نیویورک دارد.

او که تحصیلات خود را در دانشکده طراحی رودآیلند امریکا، مدرسه‌ معماری انجمن معماری لندن و دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد به انجام رسانده، در بیش از دو دهه‌ گذشته، مسوولیت پروژه‌های متعددی را از امریکا و کانادا تا انگلستان و استرالیا و کره جنوبی بر عهده داشته و جوایز معتبر معماری جهان را دریافت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016