یکشنبه 28 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

کنسرت مجوزدار رضا یزدانی در آبادان لغو شد

reza-yazdani.jpeg
تقاطع: کنسرت رضا یزدانی، خواننده‌ی سبک پاپ-راک که قرار بود روز دوشنبه (۲۹ تیر-۲۰ جولای) در سالن “سینما نفت” آبادان برگزار شود، با وجود داشتن مجوزهای لازم، لغو شد.

یکی از مسوولان برگزاری این کنسرت با تایید خبر لغو آن به خبرگزاری “مهر” گفت: «تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این کنسرت اخذ شده بود و قراردادی هم با سالن “سینما نفت” آبادان منعقد کرده بودیم. متاسفانه شب گذشته طی نامه‌ای مسوول این سالن اعلام کرد که امکان اجرای برنامه در این سالن وجود ندارد و دلیل این امر هم اعلام نشده است.»

با این وجود، به نوشته‌ی “مهر”، کنسرت آقای یزدانی در شهر اهواز، امشب و فرداشب (۲۷ و ۲۸ تیر)، طبق برنامه‌ی از قبل اعلام‌شده برگزار می‌شود.

این برای چندمین بار در دو سال گذشته است که اجرای کنسرت‌های موسیقی در خوزستان و به ویژه در شهر آبادان لغو می‌شود.

در یکی از آخرین این موارد، در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال، گروهی موسوم به “امت حزب‌الله شهرستان ماهشهر” با حمایت “امام‌جمعه” این شهرستان و نیز نماینده‌ی رهبر جمهوری اسلامی در خوزستان از برگزاری دو کنسرت موسیقی سنتی و پاپ جلوگیری کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آبان‌ماه ۱۳۹۲ نیز گروهی طلبه‌های آبادانی و جمعی از “انصار حزب‌الله” این شهر، با برگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل ساختمان‌های دولتی این شهرستان، مانع از برگزاری کنسرت “مجید خراط‌ها” و “گروه موسیقی سنتی سایه” شدند.

در همان زمان، حجت‌الاسلام علی ابرهیمی‌پور، “امام‌جمعه” آبادان در گفتگو با وب‌سایت محلی “آبادان نو”، «به حاشیه کشاندن هنرمندان آبادانی» و «ترویج فساد» را از اهداف برگزاری این کنسرت‌ها خوانده بود.

او با تاکید بر این‌‌که «اجازه ورود هنرمندان ساختارشکن را به شهرستان آبادان نمی‌دهد»، خاطرنشان کرده بود که «برنامه‌های حرام، اختلاط زن و مرد، و هم‌چنین از بین رفتن عفت عمومی در شهرستان آبادان تعطیل می‌شود».

به دنبال آن اتفاقات، در اسفندماه همان سال، کنسرت احسان خواجه‌امیری نیز در آبادان لغو شد.

موضوع لغو کنسرت‌های موسیقی مجوزدار در ایران، یکی از چالش‌های دولت حسن روحانی با قوه قضاییه و نیروی انتظامی در ماه‌های گذشته بوده است.

در حالی که “وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” می‌گوید سایر ارگان‌ها حق لغو مجوزهای صادرشده از سوی این وزارت‌خانه برای کنسرت‌های موسیقی را ندارند، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی به تازگی بر حق لغو مجوزها از سوی این قوه تاکید کرده است.

صادق لاریجانی روز ۷ تیرماه، در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور حسن روحانی در حال برگزاری بود، گفت: «در ذهن برخی مقامات اجرایی فکر نادرستی شکل گرفته است که چنانچه ما مجوزی صادر کردیم این مجوز نباید لغو شود. در حالی که هر کس برای خود وظیفه‌ای دارد و دستگاه قضا در بحث امنیتی و تظاهر به حرام باید به وظایف خود عمل کند.»

گفتنی است از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی در مردادماه سال ۱۳۹۲ تا کنون نزدیک به ۳۰ کنسرت و اجرای موسیقی در تهران و شهرستان‌ها با وجود اخذ مجوزهای لازم به دلایلی چون همراهی نوازندگان خارجی و وجود هم‌خوان و یا نوازنده‌ی زن لغو شده است که این تعداد بیشتر از کل اجراهای موسیقی لغوشده در دوران هشت‌ساله‌ی دولت محمود احمدی‌نژاد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016