شنبه 5 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

ایران رده ۱۲۰ جهان از لحاظ میزان باسوادی

literacy34.jpg
رادیو زمانه: محمد مهدی‌زاده، معاون امور آموزشی نهضت سوادآموزی ایران از وجود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد بالای شش سال در ایران خبر داد.

مهدی زاده، شنبه پنجم دی، در جمع خبرنگاران در شهر بجنورد گفت بر اساس آخرین سرشماری سه میلیون و ۴۵۰ تن از بی‌سوادان زیر ۵۰ سال سن دارند.

به گفته معاون آموزشی نهضت سوادآموزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از افراد بی‌سواد در ایران شناسایی شده‌اند که ۶۰۰ هزار تن از آنان را اولیای بی‌سواد تشکیل می‌دهند.

به گفته معاون آموزشی نهضت سوادآموزی، این سازمان تاکنون تنها توانسته است ۵۰ درصد از این جمعیت را جذب کند.

سلیمان محبی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در نشست خبری اولین روز هفته سوادآموزی در پنجم دی گفت که ۱۶ درصد جمعیت ایران بی‌سواد هستند و ایران «از نظر درصد باسوادی در جایگاه ۱۲۰ جهان قرار دارد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استان‌های تهران، یزد، مازندران و اصفهان بالاترین میزان جمعیت باسواد در ایران را دارند. بر پایه آمار دولتی استان سمنان با ۹۸.۶ درصد باسواد در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال مقام اول سوادآموزی در ایران را داراست.

معاون امور آموزشی نهضت سوادآموزی ایران در رابطه با اعتراض معلمان به دستمزدهای فرهنگیان گفت «بی‌پولی معلم را نباید در جامعه بزرگ‌نمایی کرد»

او با انتقاد از حمایت از اعتراضات فرهنگیان گفت: «معلمان در گذشته نیز رفاه نداشتند اما جایگاه و هویت داشتند، امروز معلم حساب و کتاب می‌کند زیرا که فکر می‌کند خسران دیده است».

کانون صنفی معلمان و جمع کثیری از فرهنگیان ایران و بازنشستگان آموزش و پرورش از سال ۹۳ در اعتراض به دستمزد‌های خود چندین بار اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.

در پی این اعتراضات تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان دستگیر و زندانی شدند. محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، محمدرضا نیک‌نژاد و مهدی بهلولی از جمله این معلمان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016